• Anonym (Yes)

    Jag skulle bli lycklig om bara.....

    Alla har vi en lista över grejer vi vill ha, både materiella ting och känslomässiga.

    Jag skulle bli lycklig om jag bara...

    * Blev av med min ångest och depression och all skit de medför
    * Blev av med min ätstörning
    * Fick in lite mer pengar på kontot varje månad
    * Hade ett förhållande som var överdrivet gulligt, skulle säga att jag hatade det till alla, men innerst inne vill jag ha det där Amerikansk-film-sockersöta-kärleken.

    Kommer inte på mer nu.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-31 00:29
    Fyll i vad som fattas i ert liv, vad ni vill ha, vad ni saknar....

  • Svar på tråden Jag skulle bli lycklig om bara.....
  • Engstrom

    Jag ÄR lycklig, mycket lycklig, och kan inte begära mycket mer av livet.
    Men, jag skulle gärna:
    * Ha ett större, finare boende. Söker ny lägenhet för fullt.
    * Ha fast jobb istället för att hatta runt som timvikarie.
    * Komma ut på längre/fler fisketurer/skogspromenader, leva närmre naturen.
    * Ha ett förhållande. Fast jag trivs så bra ensam så jag längtar inte direkt.
    * Ha färre människor omkring mig, men kanske ha någon mer nära vän. 
    * Vara bättre på det sociala, småprat och sånt.

    Skulle väl kunna rada upp mycket fler småsaker, men det som betyder något i längden kommer bli av tids nog, resten kan kvitta. Vill nog inte ha allt jag "önskar" heller, längtan och drömmar är en del av ett lyckligt liv!

  • Anonym (Jag)

    * min son lärde sig prata (kommer aldrig hända pga hans handikapp)
    * sonen började tycka om skolan
    * mitt ex som jag fortfarande är jättekär i skulle vilja försöka igen
    * jag hittar ett vettigt jobb i min hemstad när jag ska söka jobb efter sommaren så att vi slipper flytta

    De är det viktigaste och jag skulle vara jättelycklig med dem Solig

  • Anonym (ojoj)

    Man får önska helt fritt antar jag....

    X Att bli frisk från min skada och slippa rehab
    X Att köpa ett litet hus istället för lägenhet, dock praktiskt med skada
    X På ekonomiområdet är jag nöjd
    X En rekorderlig, ärlig, rak kvinna
    X Köpa ett gods för att komma nära naturen när jag vill...kanske får nöja mig med något mindre än gods...
    X Ny yacht oceanklassad
    X Fred på jorden så vi får roligare nyheter
    X Stoppa miljöförstöringen
    X Att alla visar respekt för varandra blir en trevligare värld på det viset

    Anspråkslösa krav...några i alla fall

  • Stokke

    Vakna i morgon och ha gått ner i vikt, skulle då väga min ideal vikt.
    Bo i ett nybyggt hus
    Mycket pengar på kontona
    Få inreda det nya huset med allt nytt. Få gå runt och peka på vad jag vill ha
    Min chef säger att jag förtjänar lön och höjer lönen med 10 000kr per månad

    Jag är för övrigt riktigt lycklig,

  • Anonym (Om bara..)

    ... Om jag gick ned 10 kg

    ... Om sambon friade

  • Dexter dot com

    Skulle bli lycklig bara det kom rejält med regn så kantarellsäsongen kommer igång. Förra året var en katastrof för mig som blir otroligt lycklig och harmonisk av svampplockning så mer regn, tack :)

  • JECJ

    Jag har allt jag någonsin drömt om, underbar make, fin gård, hästar, bra jobb osv.

    Men just nu så överskuggas allt av denna jävla foglossning!

    Sådan foglossningen så skulle jag vara lite gladare.

  • Kereza

    Well. Jag vet inte om jag har rätt att önska mej mer - men självklart har jag det. Önska sej kan man alltid.

    Kan börja med att säga att i förrgår friade min sambo, vilket jag drömt om rätt länge, så jag Är redan väldigt lycklig, faktiskt.

    Så allt som fattas nu är:

    1.) Jag skriver klart min bok och får den publicerad. Helst ska den dra in pengar också!

    2.) Min sambo gör klart spelet han jobbar på och slipper gå till det jobb han hatar och blir sjuk av varenda dag.

    3.) Vi kommer överens om ett land att bo i och flyttar dit, köper oss ett hus och lever livet med musik, konst, skrivande och allmän lycka för alltid :) 

    Då vore livet perfekt!

  • Anonym (snart så!)

    Jag önskar att jag och sambon hade pluggat färdigt så att vi har lite bättre ekonomi och kan flytta dig vi vill, samt att jag kunde jobba 60-75% och således ha lite mer tid för min son. Sen önskar jag att jag kan hålla mig frisk också. Helst utan medicin men det kommer aldrig hända så jag nöjer mig om jag bara håller mig frisk MED medicinen!

    Drömlivet är inom räckhåll, bara några till år av hårt arbete kvar! Är i övrigt nöjd.

  • Eisa

    Kan man inte vara lycklig precis här och nu så kommer man inte kunna det när man fått allt man vill ha heller.

    Lycka har inget med yttre omständigheter att göra, utan är en inre frid som man kan finna oavsett hur livet i övrigt ser ut.

  • mirri83

    Jag önskar mig:

    -ett större hus så alla fick plats

    -att huset var städat varje dag

    -att foglossning inte fanns

    -att bäbis mår bra därinne i magen

    -att mina två stora killar är lyckliga

    -kanske lite mer pengar på kontot

    -att människor accepterar o respekterar varandra för vad dem är o inte för vad de borde vara

    -världsfred

    -att bi tar hand om vår omvärld

    -lite mer pengar

  • Anonym (Länge...)

    Jag skulle bli lycklig om jag bara fick barn

    Det är helt enkelt det enda,men helt avgörande som fattas!

  • Anonym (Om.....)

    Om min sambo (numera ex) sen 13 år aldrig varit otrogen:(((

  • cirkusmusen

    - Om jag blev helt frisk

    Tänkte skriva fler saker men kom på att alla problem jag har är pga av sjukdom. Så ja, min enda önskan är att bli frisk.

  • Mandarin3
    Eisa skrev 2014-07-31 08:46:33 följande:

    Kan man inte vara lycklig precis här och nu så kommer man inte kunna det när man fått allt man vill ha heller.

    Lycka har inget med yttre omständigheter att göra, utan är en inre frid som man kan finna oavsett hur livet i övrigt ser ut.


    Väntade på att någon skulle säga det! Det är så otroligt sant, happiness is a state of mind, oberoende av externa faktorer. Så synd att inte fler kommit till den insikten.
  • Anonym (*)

    Om jag bara fick ett jobb så jag kunde skilja mig. (och jo, jag tror faktiskt att jag skulle bli lyckligare "trots" att jag inte kan vara lycklig precis här och nu)


Svar på tråden Jag skulle bli lycklig om bara.....