• Anonym (Nyfiken)

    Ökad risk för missfall med pergotime?

    Har nyligen fått missfall och det efter min första enkeldos med pergotime. Nu börjar jag fundera på ifall det är så att risken för missfall ökar när man äter pergotime eller om vi bara hade otur? Jag har inte fått igång min egen ägglossning sen jag slutade amma min dotter sommaren 2013 så därför fick vi pergotime nu (fick min dotter 2012 utan stimulering och helt spontant.)


    Vore tacksam för svar då jag verkligen funderar mycket på detta och om vi ska fortsätta mer pergotime eller inte....

  • Svar på tråden Ökad risk för missfall med pergotime?
  • Anonym (Nyfiken)

    Hej,
    tack för svaret. Hoppas att du har rätt.  Har läst nån som skrev nånstans att miissfallsrisken ökar eftersom pergotime kan stimulera fram ägg som är av taskig kvalitet och som aldrig hade släppt annars. Men det kanske inte ligger någon fakta bakom det!?


    Hoppas i alla fall att vi snart får börja med pergotime igen och snart blir gravida igen. Om man vid två tillfällen blivit gravid på första försöket, kan det då finnas chans att man blir det ytterligare en gång (dvs första försöket då man prickar in ägglossningen). Kan vissa par ha lättare för att bli gravida än andra?

  • Anonym (Nyfiken)

    Tack, då hoppas vi att vi har bättre lycka nästa gång :)

Svar på tråden Ökad risk för missfall med pergotime?