• Anonym (Ginger)

    Skumt hårstrå på huvudet?

    Upptäckte ett udda hårstrå på mitt huvud. Lika långt som mitt övriga ljusröda hår men mycket grövre och riktigt mörkrött. Det ser nästan svart ut tills man håller upp det mot ljuset. Dessutom ser det ut att vara lockigare än vanligt. Har någon annan hittat något liknande någon gång? Vad kan det bero på?
    Jag har en del vita hårstrån som beror på åldern men något sådant här hårstrå har jag aldrig sett. Och ja, det kom från mig, jag drog loss det från hårbotten. :)

  • Svar på tråden Skumt hårstrå på huvudet?
  • Elderberry

    Jag har massvis med olika texturer på mina hårstrån, de flesta är mörkblonda, en del är ljusblonda och tunna och sen ibland sticker det ut ett väldigt grovt, riktigt mörkrött hårstrå ifrån mängden :) Ser lite lustigt ut, men så har det varit så länge jag kan minnas.

    Jag vet inte exakt vad det beror på, men jag har alltid sett det som normalt.

  • Elderberry

    Kan tillägga att jag också har ett svart grovt hårstrå på ena sidan av huvudet, tycker det är så roligt varje gång jag hittar den Tungan ute

  • ebbozz

    Min minsta pojk är nästan kritvit i huvudet men om man tittar i hans hår, så har han en hel del tjocka nästan svarta strån. Även en del tjockare mörkt rödbruna ????

  • Anonym (Ginger)

    Haha, vad skumt! Det kanske är så att håren varierar sig lite grann. Jag får se om det dyker upp några fler. :)

  • Guppi86

    Från att ha mörkt brunt hår, så blev jag gravid och helt plötligt så började de dyka upp riktigt svarta och jätte tjocka hårstrån. Tänkt dig tjockleken på en hästs man.. Så nått hände mig när jag var gravid och ammade..

    Har inte ammat på 4 månader och nu började jag få tjocka och svarta hårstrån igen och de är så att jag är gravid igen..

    Vet inte ifall de hör ihop med gravititet men har hört att håret då kan få sig en knäpp å blir både mörkare och grövre..

  • ebbozz

    ja, vid graviditet eller nån typ av medicinering kan det hända grejer.
    min mamma hade superkrulligt hår innan hon blev gravid med min storasyster, då blev det helt spikrakt och har varit så sen dess, tills nu när hon kommit in i klimakteriet. då börjar lockarna komma tillbaka.

    en kompis med rakt hår fick cancer och tappade allt sitt långa, raka hår. det som växte ut sen var superkrulligt.

    en andra kompis råkade ut för en olycka och låg i koma under en period, han gick från krulligt till verkligen spikrakt efteråt.

    skumma grejer det där =)

Svar på tråden Skumt hårstrå på huvudet?