• Boarder

    Bildtråd på ärr efter snitt

    Hej! Finns det någon som vill dela med sig av bilder på sina ärr samt hur de har läkt?

    Jag gjorde själv snitt för två månader sen men är missnöjd med hur det har läkt, det är ett djuprött streck, som inte är rakt, och som det oxå är en liten glipa i.
    Jag tror att om jag hade fått rådet att fortsätta tejpa ihop ärret med kirurgtejp ytterligare en tid så hade det inte blivit så. :( men ingen gav mig den informationen utan det har jag räknat ut i efterhand.

    Har även ett rött märke efter att jag reagerade på bandaget från operationen. Tydligen är det många som reagerat på bandagen, eftersom sjukhuset nyligen börjat beställa in nåt billigare material, så har kvalitén blivit därefter. Sorgligt...

  • Svar på tråden Bildtråd på ärr efter snitt
  • Boarder

    Fattar inte varför jag inte kan ladda upp bild via mobilen? Stenålder ju, eller gör jag nåt fel ;P

  • DinaMii

    Snittades för 3,5 år sen. Det var rött och svullet i början, det sprack även upp efter att agrafferna var tagna. Men det har då läkt riktigt tjusigt ändå :) har exakt samma känsel som innan, både över, under och på ärret. Är dessutom gravid i 7e månaden just nu, så det är lite svullet, men det syns faktiskt inte på bilden ser jag nu.. Hoppas nästa snitt läker lika bra..

  • Boarder
    DinaMii skrev 2014-07-31 12:08:45 följande:

    Snittades för 3,5 år sen. Det var rött och svullet i början, det sprack även upp efter att agrafferna var tagna. Men det har då läkt riktigt tjusigt ändå :) har exakt samma känsel som innan, både över, under och på ärret. Är dessutom gravid i 7e månaden just nu, så det är lite svullet, men det syns faktiskt inte på bilden ser jag nu.. Hoppas nästa snitt läker lika bra..


    Ditt är syns ju knappt! Hade mitt sett ut så så hade jag varit jättenöjd :) men om ditt såg ut som mitt ungefär så kanske man vågar hoppas att det läker lika fint som ditt.

    Undrar varför jag inte kan ladda upp en bild via mobilen bara.... mitt ärr server o ha samma form som ditt dessutom :)
  • DinaMii
    Boarder skrev 2014-07-31 16:23:31 följande:
    Ditt är syns ju knappt! Hade mitt sett ut så så hade jag varit jättenöjd :) men om ditt såg ut som mitt ungefär så kanske man vågar hoppas att det läker lika fint som ditt.

    Undrar varför jag inte kan ladda upp en bild via mobilen bara.... mitt ärr server o ha samma form som ditt dessutom :)
    Nej jag är jättenöjd :) jag tror ditt kommer läka bra det oxå, sällan man ser riktigt fula ärr.

    Har du iPhone så finns det ju en kamera längst ner, android har jag ingen aning om hur man gör.. :/
  • Tinapina

    Jag är snittad 2 ggr. Första läkte hur fint som helst och jag tyckte inte att det syntes. Nu, 2a gången, ser det inte lika bra ut tyvärr:/

  • Boarder
    Tinapina skrev 2014-07-31 17:37:35 följande:

    Jag är snittad 2 ggr. Första läkte hur fint som helst och jag tyckte inte att det syntes. Nu, 2a gången, ser det inte lika bra ut tyvärr:/


    Men de skar i samma snitt? Kanske gjorde de nåt annorlunda denna gång?

    Hur länge sedan är det sedan snittet?
Svar på tråden Bildtråd på ärr efter snitt