• Äldre 31 Jul 12:45
    410 visningar
    8 svar
    8
    410

    Sköljer ni nappen?

    Jag funderar på hur ni föräldrar gör när nappen faller på golvet/gatan/gräsmattan etc, sköljer ni den?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sköljer ni nappen?
  • Äldre 31 Jul 13:26
    #1

    Sköljer bara i vatten om den blivit synligt smutsig annars tar jag den bara i min mun först.

  • Äldre 31 Jul 17:08
    #2

    Sköljer. På så sätt slipper barnet få mina tandbaciller.

  • Äldre 31 Jul 17:18
    #3

    Varför suger föräldrar den ren? Äter dessa personer saker som tappats också? Eller bara suger av tandborsten om den tappats?


    Bunnies, it must be bunnies!
  • En blå giraff
    Äldre 31 Jul 19:20
    #4

    Ibland, om den ser riktigt smutsig ut. Annars gör ren den i min mun. Läste nyligen en studie som visade att barn mer sällan blev allergiska om föräldrarna rengjorde nappen i sin mun. Något man tidigare alltid fick höra från t.ex. BVC att man inte fick göra. Men jag tror inte alls det är farligt för små barn om de får i sig lite baciller från omgivningen, snarare nyttigt.

  • Äldre 31 Jul 19:38
    #5
    Bunny on speed skrev 2014-07-31 17:18:31 följande:

    Varför suger föräldrar den ren? Äter dessa personer saker som tappats också? Eller bara suger av tandborsten om den tappats?


    Bebisar/små barn kan inte spotta ut skiten men det kan föräldrarna.
  • Äldre 31 Jul 21:08
    #6

    Jag frågade inte varför man inte bara trycker in den i ungens mun. Jag funderade över ifall nappen är speciell på något vis eftersom vuxna gärna suger den ren från marken.


    MySecret skrev 2014-07-31 19:38:31 följande:

    Bebisar/små barn kan inte spotta ut skiten men det kan föräldrarna.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Äldre 31 Jul 21:20
    #7
    Bunny on speed skrev 2014-07-31 21:08:07 följande:

    Jag frågade inte varför man inte bara trycker in den i ungens mun. Jag funderade över ifall nappen är speciell på något vis eftersom vuxna gärna suger den ren från marken.


    Du frågade varför föräldrarna suger rent nappen. Där av mitt svar
  • Äldre 31 Jul 21:23
    #8

    Suger den ren. Ska tydligen va bra för barnets immunförsvar jadajada

Svar på tråden Sköljer ni nappen?