• Anonym (vvvvvvvvv)

    Jag får hängande ansikte av botox mot migrän

    Som rubriken lyder. Finns det något man kan göra för att slippa hängande ansikte?

  • Svar på tråden Jag får hängande ansikte av botox mot migrän
  • Anonym (Bx)

    Det enda som hjälper är ju att inte använda Botox. Det kan ju orsaka häng. Eller säg till den som lägger injektionerna att kanske göra på ett annat sätt för att motverka just häng.

    Jag har använt Botox i många år nu, men mot rynkor och har aldrig fått häng. Men det är ju skillnad så klart mot din orsak.

  • Anonym (Hallå)

    Botox är inget annat än ett nervgift. Finns hur många dokumenterade fall på det så det är obegripligt att det används.
    Sedan undrar jag om botox verkligen ska användas mot migrän???

  • Anonym (Bx)
    Anonym (Hallå) skrev 2014-07-31 22:40:34 följande:

    Botox är inget annat än ett nervgift. Finns hur många dokumenterade fall på det så det är obegripligt att det används.

    Sedan undrar jag om botox verkligen ska användas mot migrän???


    I de minimala mängder det används inom det medicinska eller inom skönhetsindustrin kan man inte förgiftas. Reaktioner och biverkningar kan man få, men det gäller ju allt.

    Man får -inte- botulism utav Botox i rekommenderade doser.

    Min erfarenhet av just Botox är att det är extremt effektivt och en gudagåva helt enkelt.
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Bx) skrev 2014-07-31 23:16:51 följande:
    I de minimala mängder det används inom det medicinska eller inom skönhetsindustrin kan man inte förgiftas. Reaktioner och biverkningar kan man få, men det gäller ju allt.

    Man får -inte- botulism utav Botox i rekommenderade doser.

    Min erfarenhet av just Botox är att det är extremt effektivt och en gudagåva helt enkelt.
    Hjälp! Vet du överhuvudtaget vad botulism är? Vem har satt det i samband med botox?
Svar på tråden Jag får hängande ansikte av botox mot migrän