• Anonym (mårpiss)

    Vad tror ni -- är jag blåögd och blåst?

    Scenario;
    Förhållande sedan år 2000.
    För det mesta har jag kännt att det är ett OK förhållande.
    Jag älskar henne och jag kan inte se migsjälv leva med någon annan.
    Hon sager att hon älskar mig

    Vi skaffade lägenhet I medelhavet I år och hon har varit där utan mig flera ganger (med sin syster och kompis)

    Sista svängen hon var där så hördes vi inte så mycket -- jag bad henne ringa ibland men det hände aldrig att hon ringde tillbaka.

    Hur som helst så ser jag på facebook att hon fått en ny vän - en snygg kille - på fredagen. Jag ser samtidigt att bland "personer du kanske känner" så dyker min tjej upp med en helt ny profil och sitt flicknamn som namn? Profilbilden är tagen där nere I lägenheten.

    Jag ringer upp och frågar om killen - hon sager att det är en som jobbar på den lokala kebaben -- men det är ingen fara -- hon tyckte det bara var roligt att lära känna folk därnere.. OK -sager jag -- känns lite kymigt men ändå, no big deal liksom...
    Sen svara hon inte telefonen på hela kvällen ( det brukar hon göra ) hon svarar inte heller på facebook meddelanden ... vid klockan 24 börjar jag bli orolig att det har hänt nått med henne - hon svarar inte... jag ringer då upp hennes kompis -- inget svar där heller. Efter en stund så ringer hon upp och sager att hon inte hört telefonen och att hennes kompis visat att jag ringt upp på hennes telefon.
    Dom hävdar att dom är på restaurang och att dom är fulla men det är ingen fara.

    Dagen efter så försvinner den nya facebook profilen och jag ringer upp och frågar om den.

    Hon sager då att den hade hon skapat för lääänge sedan och att hon nu inte ville ha två profiler bla bla bla... jag vet ju att hon hittar på -- för profilen skapades dagen innan.
    Jag ifrågasätter men hon sager bara vi tar det när jag kommer hem -- vill inte stå och tjafsa inför min kompis e t c...Eller hon sager -- det är full upp jag ringer sen - men hon ringer aldrig.

    När hon kommer hem så frågar jag återigen om facebook profilen och hennes nya vän -- ( hon hade fått ännu en förfrågan av en kollega till den första kebabbagarn också ) .
    Hon sager då att det är spännande när snygga killer flörtar och att hon hade skapat facebook profilen för att chatta med honom så att inte jag skulle se.

    Jag vill då se chatten - men hon kommer inte ihåg hur man loggade in? ... efter utfrågning så kommer det fram vilken mejladress som användes - men nu kommer hon inte ihåg lösenordet! Det var så svårt så att hon hade skrivit upp det på en lapp och kastat den när profilen togs bort ( det går att återaktivera profiler genom att logga in igen). Allt detta kommer fram efter myyyycket undaflykter och rena lögner från hennes sida.
    Jag känner mig riktigt sårad och bedragen men hon bedyrar att inget hänt och att hon inte träffat denna kille alls, förutom på matstället ( typ våningen under lägenheten). Hur som helst så känner jag mig sur och då går hon och startar en chatt med honom på sin ordinarie facebook - och undrar ifall han jobbar? Och så chattar hon med hans kollega också -- men jag får inte se. Hon byter lösenord på sitt facebook konto och tycker att jag skall lägga av att snoka.

    Vad tror ni - är jag bedragen eller inte?
    Skulle ni lita på er respektive ifall ovanstående scenario utspelat sig?

  • Svar på tråden Vad tror ni -- är jag blåögd och blåst?
  • Anonym (M)

    Väldigt stora ugglor i den mossen.

    Jag hade inte litat på henne.

    Kanske läge att åka med till lägenheten och träffa hennes nya kompisar?

  • Anonym (mårpiss)

    kan väl tillägga att det finns en historia om henne där hon visat upp sig I webkamera och sexchattat jättemycket med en kille - hon blånekade men det kom ju fram tillslut vad som hänt.
    Har även tagit henne på bar gärning när hon pratade med en kille på telefon som hon fått kontakt med genom en datingsite ... hon ljög och valsade I flera dagar men sanningen kom ju fram tillslut det gör den ju alltid ... detta är manga år sedan och jag hade nu uppfattningen om att vårt förhållande var stabilt -- nu känns det inte så längre!

  • Anonym (Orka)

    Spelar det egentligen någon roll om hon haft sex med någon av dem eller bedragit dig?

    Hon behandlar ju dig som skit i vilket fall......

    Du borde ju prioriteras först.

  • ölburk2

    Lita på nån som upprepade ggr ljuger.., inte en chans., det gäller i alla situationer för mig.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (Blondie)

    Jag må vara både blond och blåögd jag oxå men inte så.
    Jag tycker verkligen att du ska fundera på om du kan acceptera hennes beteende, är det ok oavsett om hon varit otrogen eller inte.

  • eslah

    Gör slut med henne omedelbart, feg och respektlös hon är. Samtidigt lite chockad över ditt lugn, aldrig haft en snubbe som skulle ha tagit sån skit från mig.

  • Anonym (!)

    Är detta ens en fråga? Du vet mycket väl vad som hänt och du kan svårligen bli mer förnedrad än så här.

    Skärp till dig och dumpa henne omedelbart alt ha kvar henne medans du letar upp en annan tjej.

  • Amaadu

    Vad väntar du på?
    1- Åka och sätta lägenheten till salu
    2- Gör slut med skiten

    Sen ska du planera ett nytt liv .

  • Nallet

    Brukar oftast skriva långa inlägg men det här behövs det inget långt svar på.

    D.U.M.P.A!

Svar på tråden Vad tror ni -- är jag blåögd och blåst?