• Anonym (förtvivlad)

    Första kärleken och ända? :(

    Träffade mitt ex när jag var 16 år. Det var kärlek direkt! Han va ung pappa och det lilla barnet tog jag till mig direkt det va vi tre mot världen. vi hade vi ett väldigt svårt förhållande med mycket svartsjuka och bråk men vi älskade varandra och kämpade igenom eld och vatten tillsammans.

    Efter ca 5 år så kände jag att det inte fungera längre, jag va ju bara 21 och ville ut och leva och ansåg att vi växt ifrån varandra.. jag gjorde slut han blev helt förkrossad men vi höll fortfarande kontakten och träffades från och till..

    Tillslut träffade jag min nuvarande sambo och valde att prova lyckan igen. Jag var ärlig och fick direkt kalla handen
    Av mitt ex. Tiden gick och efter ett halvår får jag reda på att han har ny tjej! En bekant till mig! Blev konstigt nog riktigt ledsen för jag aldrig slutat älska honom och får även reda på att han träffa henne samtidigt som mig innan jag och sambon blev tillsammans, vilket gjorde mig riktigt ledsen och förbannad! Fick även veta att exets nya tjej visste mycket väl om att hon var en andra hands val då han alltid varit hos mig så fort jag hörde av mig mm.. hon vänta helt enkelt ut att jag skulle träffa en ny.

    Under detta två åren jag varit med min nuvarande sambo så dyker exet upp hela tiden.. jag gråter och saknar honom. Har försökt med det mesta ringa och smsa men i stort sett har han inte svarat på något av det enbart i början av han och nya tjejens förhållande då va det krig. Men i natt drömde jag åter om honom igen, och skickade sms. Jag fick svar att han ville jag skulle låta honom vara, men ringde upp med gråten i halsen för även om det va de svarat så svarade han ?! Vi pratade eller jag grät mest och sa att jag ville träffa honom och prata men det ville han inte, men erkände att han också tänker på mig ibland dock inte så ofta men jag finns kvar. Att han över huvud taget svarade på sms och samtal har inte hänt på 1 år, och jag vet ju så klart att hans tjej hade slängt ut honom om han träffat mig eller ens pratat med mig. Så vad ska jag göra. Jag och min nuvarande sambo har inte alls det jag och exet hade. Har funderat på att lämna länge men vet inte varför jag stannar. Och mitt ex kommer jag någonsin komma över honom ? Eller finns det en chans att jag någonsin kan få tillbaka honom och hur ? kommer jag bli lycklig då?

    Känner mig som en riktigt vidrig människa men jag kan inte hjälpa hur jag känner och jag vet inte vad jag ska ta mig till..

    Behöver verkligen råd då jag bara gråter och är nere..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-31 18:53
    Ett ända svar.. :(((

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-02 10:09
    .

  • Svar på tråden Första kärleken och ända? :(
  • Anonym (förtvivlad)

    Men hur ska jag lyckas. Han vill inte. . Han är säkert orolig att jag skall försöka använda det emot honom för att det ska ta slut mellan han och tjejen.

  • Olympia

    Han verkar ju inte direkt intresserad för att uttrycka det milt.


    Acceptera att han inte är intresserad och låt honom vara.

  • eslah

    Äh man kan göra dumma val när man är ung, inte konstigt att du ville leka av dig när du inte visste något annat. Vad har du att förlora egentligen? Försök fånga honom, inom rimliga gränser såklart....vill han inte så vill han inte.

  • Anonym (förtvivlad)

    Givet vis. Så många gånger förr innan så har han sagt att han inte ville träffa mig mer, sen har de krupit fram att det varit för att han helt enkelt inte klarar av det. För att han inte kan glömma mig då. Undrar om det är samma sak denna gången... har en vän som varit i ungefär samma situation fast hennes ex som ville ha henne. Hon ville inte träffa honom och det var för att hon blev svag då. ???? fan så jobbigt !

  • Anonym (Dålig relation)

    Du har inte din framtid med exet. Ni fungerar ju uppenbarligen inte ihop. Du är bara svartsjuk för att HAN inte bara går och suktar efter dig. Hade han gjort det s hade du förmodligen inte velat ha honom. Gör slut med din nuvarande och ha inte honom som någon sorts trygghet.

  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (Dålig relation) skrev 2014-07-31 21:10:54 följande:

    Du har inte din framtid med exet. Ni fungerar ju uppenbarligen inte ihop. Du är bara svartsjuk för att HAN inte bara går och suktar efter dig. Hade han gjort det s hade du förmodligen inte velat ha honom. Gör slut med din nuvarande och ha inte honom som någon sorts trygghet.


    Vadå bara svartsjuk! Vad fan vet du om mina känslor ? Och vad vet du om vårat förhållande ? Undrar vem som är mest bitter som sitter anonymt och spyr av sig...
  • Anonym (m)

    har du alltså en annan sambo nu? Då tycker jag att du först och främst ska fokusera på det du har just nu. Exet är en sak, ditt nuvarande liv är ett annat. Det är svårt jag vet, men försök tänk på en sak i taget. Nu låter det som om du skulle springa direkt till exet om han bara sa att han ville försöka igen. Hur juste tycker du det är mot din sambo? 
    Du skriver att exet har den andre tjejen bara som andrahandsval Vad gör du själv då, kan man undra.

    Så därför: 1. bestäm dig för om du och din sambo har en framtid/om du tror att du kan fokusera enbart på honom så att er relation fungerar

    om du tror att du inte kan uppfylla punkt 1:
    2 lämna din sambo (mest reko mot honom), var ensam ett litet tag så du får lite balans med dig själv (att hänga upp sitt liv på en eventuell kille enbart funkar inte i längden, ha ett "förhållande" med dig själ ett par veckor så du hittar din inre styrka och stabilitet)

    3. Nu kan du ev kontakta exet om du vill prata med honom. Då är du singel, han ser det, kanske är han då beredd att prata med dig? 

  • Påven Johanna

    Ändan sitter man på. 

    I övrigt tycker jag att det hela låter väldigt tramsigt. Det är klart att första kärleken inte alls behöver vara den enda, och ni verkar inte ens ha haft det särskilt bra tillsammans. Dessutom bör du lära dig att respektera människor. Du beskriver att du agerar på ett sådant sätt som är respektlöst både mot ditt ex, hans nuvarande flickvän (som förstås inte alls behöver vara något "andrahandsval" som du så fjantigt vill att hon ska vara) och inte minst din egen pojkvän/sambo. 

    Skamligt värre tycker jag. Skärp till dig. 

  • Jojile
    Påven Johanna skrev 2014-08-01 09:03:07 följande:

    Ändan sitter man på. 

    I övrigt tycker jag att det hela låter väldigt tramsigt. Det är klart att första kärleken inte alls behöver vara den enda, och ni verkar inte ens ha haft det särskilt bra tillsammans. Dessutom bör du lära dig att respektera människor. Du beskriver att du agerar på ett sådant sätt som är respektlöst både mot ditt ex, hans nuvarande flickvän (som förstås inte alls behöver vara något "andrahandsval" som du så fjantigt vill att hon ska vara) och inte minst din egen pojkvän/sambo. 

    Skamligt värre tycker jag. Skärp till dig. 


    Håller med om varje ord.
Svar på tråden Första kärleken och ända? :(