• Anonym (Hanna)

    Har du berättat för din partner?

    Vi har nog alla känt lust till någon annan under den tid vi befunnit oss i ett förhållande.

    Men är det någon av er som berättat för er partner om lusten till någon annan?
    Hur tog din partner det?

  • Svar på tråden Har du berättat för din partner?
  • Dinglande kotten

    Jag är bisexuell och väldigt öppen med min sexualitet, kan prata om allt vilket inte alla uppskattar.. Jag berättade om mina tankar kring en kille som går på samma gymnasium som jag, hon tog det inte bra!

  • Anonym (Hanna)

    Själv är jag otroligt attraherad av en kollega.

    Vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Min sambo och jag har varit tillsammans i 9 år och vi var varandras första.

    Har jättesvårt att förlika mig vid tanken på att han också blir min enda. Samtidigt vill jag ha honom kvar. Tror att han skulle bli hemskt sårad om jag berättade. Älskar honom, men känner att vi nog befinner oss på olika plan sexuellt.

  • Yoruichi

    Jag har aldrig sett nån mening med att meddela min partner (när jag hade en sådan) om alla jag tände på. Vad hade det varit bra för? Det var inget jag nånsin levde ut och det var övergående. Bra onödigt att riskera såra sin partners känslor för...ingenting.

    Är man sugen på att leva ut sin attraktion till nån annan kan de ju vara bra att informera sin partner om det, istället för att vara t ex otrogen dock.

Svar på tråden Har du berättat för din partner?