• Anonym (spanarn)

    spanat in kille, nu då?

    Jag är helt värdelös när de kommer till att ragga grabbar, så behöver lite tips

    Jag har spanat in en kille, vi har aldrig pratat utan sett han på håll några gånger.
    La till han på facebook, tänkte skriva till han men han hann först.
    Han fråga om jag brukar lägga till okända där, skrev att jag hade sett han. Så blev de nåt (3 var kanske?) meddelande fram å tillbaka, han skrev mycket och frågor

    Skrev till han för nån dag sen. Han svarade mycket, med smileysar och frågor
    Men blev bara några få igen, så bara svara han inte plötsligt?

    Han kanske inte är intresserad? Men då borde han kanske inte svara långt med frågor?
    Vet inte ens om han är singel, kan man bara skriva och fråga de? Haha
    Vet inte om jag vågar skriva igen när han inte svara på sista?

  • Svar på tråden spanat in kille, nu då?
  • ManiLund

    Fråga om han är singel.

    Han kanske tror att du är helt störd. Vem vet, det är du kanske? Men budskapet att du är intresserad kan han inte missa. Så...om han möjligen är intresserad...ja, det lär du ju få svar på.

  • panicorion

    Gör som jag gjorde med den jag lyckades fånga , visste dock att han var singel. Men ett samtal som jag minns att jag tog upp för att se vad han ville ha och vad han var intresserad av var dagens kläder på många kvinnor,.,,, Kort kort och massa tuttar visandes lite exempel. Tog upp lite liknande saker mest för att se vart han stod för att se om jag "passade in " i hans val av kvinna vilket jag mycket väl gjorde.
    Lär känna varandra och varandras värderingar och självklart fråga om han är singel så du vet om det är någon ide att lägga den sortens energi på honom eller om du bara skall försöka bli vän.

    Flirta lite med honom så han inte bara tror att du är ute efter att vara vän utan märker att du vill mer. Fråga honom vad han skall göra i helgen och om han vill ses på en kaffe/öl//mat eller liknande (det är så olika vad man uppskattar som person men för min del så hade kaffe vart bra som första träff då blir det inte så påtagligt eller "strängt")

    Eller så gör du bara så att du går all in, säg jag tycker du ser bra ut och verkar vara en bra kille..Är du singel och vill du ses? Då kan han ju i alla fall inte missuppfatta dig. Jag har hört från min sambo att klara besked och raka direktiv är tydligen det som fungerar bäst (i alla fall på den sortens människa han är)

    Lycka till och uppdatera gärna, det hade vart spännande att höra hur du går till väga och hur det funkar.

  • Anonym (spanarn)

    Tror inte att jag är störd haha! Ser mig själv iallafall som en väldigt bra vettig tjej

    Är ju lite sugen på att köra raka rör! Skriva precis så att han verkar vara en bra intessant och skulle vilja lära känna han.. Men man är ju lite feg

    Ska avvakta över helgen innan jag skriver. Finns 2 ställen imorron som jag kan "springa in" i han. Första hoppas jag han är på. sen vet jag att han ska ut på krogen på kvällen, så nu letar jag efter nån som vill med ut!

    Eftersom vi inte har pratat blit ju de ett bra tillfälle

Svar på tråden spanat in kille, nu då?