• Anonym (Tråds­tartar­en)
    Äldre 31 Jul 17:09
    14438 visningar
    40 svar
    40
    14438

    Har så ont i analen :(

    Hej
    Jag är en 16 åring kille och har ett problem som började för ca 5 dagar sedan som har förvärrats under tiden.
    Jag har ont i backre delen av anal öppningen kanske inåt också. Det är smärtsamt och jag känner av det dygnet runt. Det har blivit mer smärtsamt hela tiden. Det går knappt att leva med jag orkar bara ligga i sängen hela dagen då smärtan minskar då.
    Det känns bara på vänster sida och om man känner med fingret känns det nästan som en bula som går lite inåt i rumpan men man kan inte se mycket. Det känns som det är en muskel som spänner sig hela tiden och stramar åt på vänster sida. Det gör väldigt ont när man går på toa också och det känns nästan som man måste skita hela tiden!

    Det som kan ha orsakat problem är kanske för att jag tränade mycket innan och jag har börjat avta med det och att jag har en stol som inte är så skön som jag sitter ofta vid och glider ner med rumpan. Jag har även lite olika långa ben som kanske kan ha orsakat detta. Jag äter allt möjligt och jag är inte allergisk mot något som jag vet.

    Snälla svara så snabbt som möjligt. Vill ha bort problemet så snarast som möjligt jag kan gärna gå till en doktor om det behövs men vill först kolla här om någon redan vet vad det är.

  • Svar på tråden Har så ont i analen :(
  • Batmam­ba
    Äldre 31 Jul 17:13
    #1

    Det låter som hemorrojder (hemorojjder?). Googla det och analfissur. Mot hemorrojder fins salvor och piller. Hoppas att du snart blir bra!

  • Äldre 31 Jul 17:40
    #2

    Gå till doktorn!

  • Batmam­ba
    Äldre 31 Jul 17:43
    #3
    The past is now skrev 2014-07-31 17:40:26 följande:

    Gå till doktorn!


  • Anonym (Tråds­tartar­en) Trådstartaren
    Äldre 31 Jul 18:05
    #4

    Kan inte göra det förräns imorgon isåfall. Kan man lindra smärtan med något annat? t.ex att dricka alkohol

  • Anonym (Tråds­tartar­en) Trådstartaren
    Äldre 31 Jul 18:18
    #5

    Jag har även testat ta xylocain på det men det har inte hjälpt så antar att det inte är analfissur.

  • Äldre 31 Jul 19:14
    #6
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2014-07-31 18:05:38 följande:

    Kan inte göra det förräns imorgon isåfall. Kan man lindra smärtan med något annat? t.ex att dricka alkohol


    Nä försök igen..Som sagt gå till farbror doktorn..om du nu är seriös.
  • Anonym (Perre­)
    Äldre 31 Jul 19:19
    #7

    Ajdå!

  • Anonym (Tråds­tartar­en) Trådstartaren
    Äldre 31 Jul 19:39
    #8
    The past is now skrev 2014-07-31 19:14:31 följande:
    Nä försök igen..Som sagt gå till farbror doktorn..om du nu är seriös.
    Jag har bokat tid inför imorgon!
  • Anonym (Hemor­ojder)
    Äldre 31 Jul 19:41
    #9

    Xyloproct på Apoteket, både kräm och stolpiller.

  • Anonym (Samma här)
    Äldre 31 Jul 19:51
    #10

    Det låter som du fått en klase med hemorrojder vilket är hur vanligt som helst men gör hemskt ont och, som du skrev, gör att man hela tiden känner sej nödig.
    Det svider, sticker och gör ont hela tiden!
    Så länge du inte blöder när du skiter så kan du nog lugnt först testa med lite självhjälp.

    Gå till apoteket och köp Alcosanal (länk) och tryck ut med pipen upp i baken.
    Det både svalkar och tar bort den värsta klådan ganska direkt. Köp också bedövningssalvan Xyloproct och stryk på.
    Har det inte gått över på 1 vecka så kan du gå till läkaren.
    Se till att du äter sånt som gör att du inte blir hård i magen tills du fått ordning på det, det går lättare då vid toabesöken.

Svar på tråden Har så ont i analen :(