• TeaTime

    överbeskyddande mamma?

    Min man och jag är av två olika åsikter. Vill kolla av läget vad den vanligaste åsikten är.

    Det gäller huruvida var man kan ha barnet sovande i vagn utomhus. Det vi är av olika åsikter är om man kan ha barnet sovande under carport eller inte.

    Premisserna är som följer:
    Lugnt villaområde med mycket barnfamiljer
    Babyvakt finns
    Carporten är 7 m från vägen
    Ingen insyn från huset finns där barnet i sådant fall skulle sova

  • Svar på tråden överbeskyddande mamma?
  • modsey

    varför inte ställa vagnen vid ett fönster där ni ser vagnen?

  • TeaTime

    Vid huset finns inget tak så inget skydd vid snö och regn. Det blir främst problem då det regnar och snöar

  • modsey
    TeaTime skrev 2014-07-31 17:58:48 följande:
    Vid huset finns inget tak så inget skydd vid snö och regn. Det blir främst problem då det regnar och snöar
    hm men har man regnskydd på vagnen så ska det väl eg till bra mycket regn för att regna in?
  • Drottningen70

    Lämna barnet ute 7 meter från vägen när man inte ens ser barnet?? Ja ni gör ju som ni tycker men det kan ju bli lite jobbigt den dagen några ungar kommit förbi och busat lite genom att dra ut vagnen mitt i vägen och det kommer en bil...

  • Drottningen70

    Varför måste ungen ens promp sova ute? Då får man väl sitta med då...

  • modsey
    TeaTime skrev 2014-07-31 17:13:26 följande:
    Min man och jag är av två olika åsikter. Vill kolla av läget vad den vanligaste åsikten är. Det gäller huruvida var man kan ha barnet sovande i vagn utomhus. Det vi är av olika åsikter är om man kan ha barnet sovande under carport eller inte. Premisserna är som följer: Lugnt villaområde med mycket barnfamiljer Babyvakt finns Carporten är 7 m från vägen Ingen insyn från huset finns där barnet i sådant fall skulle sova

    sen kan jag nog inte svara ändå utan att se hur det är just hos er...hos oss på vår gata i vår carport skulle jag kunna göra det, men inte i vårt förra hus.
    Har ni altan?
     Ställ vagnen där i så fall eller som sagt, regnskydd?

  • TeaTime
    Drottningen70 skrev 2014-07-31 18:28:34 följande:

    Lämna barnet ute 7 meter från vägen när man inte ens ser barnet?? Ja ni gör ju som ni tycker men det kan ju bli lite jobbigt den dagen några ungar kommit förbi och busat lite genom att dra ut vagnen mitt i vägen och det kommer en bil...


    Ja om du kan läsa så var ju själva syftet med tråden att vi hade olika åsikter.
  • En blå giraff

    Jag säger ja, det låter helt OK. Om man samtidigt försöker ha kontinuerlig tillsyn på vagnen. Fast jag tycker väl också det verkar bättre att helt enkelt sätta på regnskyddet och ställa vagnen under fönstret. Kan förstå om man vill ha barnet sovandes ute. Mina barn har alltid sovit bäst utomhus i vagnen. Och om barnet ska sova 2 timmar kanske man själv vill in och göra något annat en stund.

Svar på tråden överbeskyddande mamma?