• Anonym (solen 78)
    Äldre 31 Jul 17:29
    341 visningar
    4 svar
    4
    341

    Ingen sexlust!! - fler?

    Sen jag blev gravid för 3 månader sen är min sexlust som bortblåst! Fullständigt bortblåst! Istället har jag konstant illamående, yrsel, värk i mage, bröst och rygg, är nedstämd och kroniskt trött.... Mår helt enkelt skit!

    Jag är livrädd att min sexlust är borta för evigt?? Tänk om vi aldrig har sex mer pga mig? Känner skuld och oro.... Känner mig som en dålig partner!!!

    Någon mer som tappade sexlusten?

  • Svar på tråden Ingen sexlust!! - fler?
  • Anonym (anony­m)
    Äldre 31 Jul 20:12
    #1

    Oro dig inte för mycket, den kan komma tillbaks när som helst. Dessutom verkar du ha en jobbig graviditet!

    Jag va gravid 15 veckor (sluta i missfall), jag hade ingen sexlust alls pga illamående mest men även det du känner. Men nu efter att kroppen återhämtat sig efter graviditeten och missfallet så har all lust kommit tillbaks! Men du ska absolut inte känna dig som en dålig partner. Det kommer ska du se! Det är helt normalt att känna som du gör. Men prata med din partner så han vet hur det ligger till!

  • Anonym (solen 78) Trådstartaren
    Äldre 1 Aug 08:35
    #2

    Tack för dina fina ord!

    Det pratas inte så mkt om sånt bland mina bekanta... Så man får inte vetat hur vanligt det är.... Men va skönt att jag inte är ensam om det då..

    Missfall i v 15 låter hemskt, hoppas du kunnat börja må bättre.... V 15 känns ändå sent?

  • Äldre 1 Aug 08:47
    #3

    Jag hade inte heller någon under graviditeterna, men efteråt kom den tillbaka. Inte direkt, men när man fick sova igen! Det hjälper om man har en partner som avlastar en. Och sexet har bara blivit bättre.

  • Anonym (anony­m)
    Äldre 1 Aug 11:33
    #4
    Anonym (solen 78) skrev 2014-08-01 08:35:38 följande:

    Tack för dina fina ord!

    Det pratas inte så mkt om sånt bland mina bekanta... Så man får inte vetat hur vanligt det är.... Men va skönt att jag inte är ensam om det då..

    Missfall i v 15 låter hemskt, hoppas du kunnat börja må bättre.... V 15 känns ändå sent?


    Hoppas det känns lite bättre när du vet att du inte är ensam om det :)

    Jo det va hemskt, men börjar återhämta mig och ser fram emot att försöka igen. Ja vanligast är det väl att man får missfall innan vecka 12 (sa min läkare), men sena missfall är inte så ovanligt som man tror tydligt..
Svar på tråden Ingen sexlust!! - fler?