• Almonds2

    Det omöjliga hände

    2011 sa man på sofiahemmet att mina spermier var för få och vi genomgick 2 IVF icsi innan vi fick vår tjej.
    Läkarna sa att det var omöjligt med 1.8milj spermier att få barn naturligt. 2013 kände jag mig supertrött, kändes som jag gick på moln och jag började käka B12. Tröttheten försvann och sedan pratade jag med min husläkare som sa testa D-vitamin och Berocca, Nianin B3 ska visst boosta B12 upptaget. Började äta och nu för 3 veckor sedan hände något oplanerat, min sambo plussade:) Det var ju lite oväntat men ändå kul och nu väntar vi en liten i mars:) vi har sexat sedan 2011 och tänkte att vi e safe, nu blir det nog skydd framöver:)

  • Svar på tråden Det omöjliga hände
  • pasav

    Hoppsan vad kul:) !! Kan någon av dessa tillskott kunnat boozta upp dina krigare:)?

  • Almonds2

    Kan vara en ren tillfällighet med att en liten rackare hittade rätt:) dock kan jag säga att B12 är något man ska kolla om man känner sig rejält trött om kvällarna och somnar vid 20 som jag gjorde. började känna mig mosig med, nu är jag pigg som en mört:)

    Jag testade om nivån på spermierna efter 6mån med B12 och då var de låga, skulle varit kul att testa med nianin och D-vitamin:)

  • KatrinL

    Har du 1,8 milj totalt eller 1,8 miljoner "toppspermier"?

    Hoppas du inte tycker att frågan är för privat, i sådana fall behöver du naturligtvis inte svara.

  • KatrinL

    Anledning till att jag undrar är för att jag och sambon inte får något riktigt svar från läkarna om han kan få barn på "vanligt" sätt eller inte.

  • Almonds2

    Idag hände det som inte fick hända, efter 7v kunde miraklet inte vara med oss längre:( Vi är självklart jätteledsna:( Hade jag inte haft en liten tjej här hemma hade det varit ännu värre men jag är självklart jätteledsen.

    Angående mina spermier så var de inte 1.8milj topp då jag provade senast, men det räcker med en bra för att det ska funka med IVF ICSI.

  • AnnaBabyQueen
    Almonds2 skrev 2014-08-02 14:50:50 följande:

    Idag hände det som inte fick hända, efter 7v kunde miraklet inte vara med oss längre:( Vi är självklart jätteledsna:( Hade jag inte haft en liten tjej här hemma hade det varit ännu värre men jag är självklart jätteledsen.

    Angående mina spermier så var de inte 1.8milj topp då jag provade senast, men det räcker med en bra för att det ska funka med IVF ICSI.


    Beklagar
  • Almonds2

    Blixten slår visst ner två gånger:)

    Vi testade igen nu första ägglossningen efter MF och idag plussade vi på nytt:)

    Något måste ha hänt antingen att min fru är mer mottaglig eller att min vitaminboost slagit väl ut:) så nu är vi på gång igen. Denna gången så är vi beredda på att vad som helst kan hända...

  • JosefinGranqvist89

    Åhhh ännu en solskens historia. Jag och min sambo har försökt i fyra år och väntade på tid till ivf efter beskedet att jag i princip aldrig skulle bli gravid på egen hand, hade sällan eller aldrig ägglossning och senaste tiden hade jag väldigt oregelbunden mens och min sambo hade mindre antal spermier än medel så det va ju tydligen ingen bra kombination. Men i maj hände det jag aldrig trodde skulle hända, vi plussade och väntar nu en (vad BM trodde) liten tös i januari <3

    Så visst kan mirakel ske

  • Monsan

    Hej!

    Vilka underbara berättelser.:). Grattis till er båda.. 
    Jag och min sambo har försökt i 2 år och genomgår nu en utredning för IVF..

    Nu får jag tillbaka hoppet om att det kanske kan hända oss oxå.. BIM på tisdag och hoppas på ett mirakel.. :).

Svar på tråden Det omöjliga hände