• Daniel12

    Känner ni er träffade av white trash-stämpeln?

    Ja det har ju på senare tid blivit populärt att betrakta alla som köper lågbudget-konsumtionsvaror, röker, super och har ett motorintresse eller hundintresse och som klär sig i mjukbyxor och T-shirts med varg- eller indianmotiv samt har tatuering i svanken eller tribals för White trash.

    Ni som eventuellt "kvalar in", hur påverkas ni av denna syn på er, som "lägre stående människor"?

    Tar ni illa upp eller tänker ni mest att det är deras problem, "jag lever som jag vill och känner för"?

    Eller tillhör du den grupp som ser ner på WT:s generellt?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Känner ni er träffade av white trash-stämpeln?
  • Anonym (*)

    Jag känner inte igen mig i den beskrivningen och ser mig alltså inte som "WT", men jag ser inte ner på på folk. 

  • Drottningen70

    Jag misstänker att en del som ej känner mig och bara ser mig betraktar mig som WT (själv föredrar jag uttrycket "skräpmänniskor") då jag röker, är tjock och ofta har mitt blonderade hår ihoprafsat i en skrynkelsnodd. Men det rör mig inte så mycket då jag vet att jag ej kvalificerar mig in i gruppen.

  • Anonym (tada)

    Säger mer om dom som använder såna uttryck faktiskt. Använder man ens uttrycket så åker man långt ner i min bok.

  • Anonym (Löjligt)

    De flesta vet inte vad ordet betyder, utan använder det endast för att trycka till någon. Det säger mer om den som använder det än mottagaren. Att vilja framstå som en bättre människa genom att trycka ner andra är löjligt och patetiskt.

  • Majsan70

    OJ, anses man som WT när man har hundintresse? Ja då är jag väl det då även om det inte känns så.  

  • Gert

    Sverigedemokrater får ofta stämpeln white trash från sina meningsmotståndare, speciellt på olika internetforum. Det är när meningsmotståndarna inte har några sakargument som wt--stämpeln används.

  • Anonym (Sofie28)

    Ja, jag använder det uttrycket. Ett exempel nyligen var en mamma med flottigt hår i hästsvans med målade fakenaglar, vit T-shirt och svarta shorts sitta gränsle i en busskur med en barnvagn med en bebis tuggande på kakor medan mamman drack läsk och blåste ut rök över bebisen från sin cigarett med ett stort ointresse i blicken... Ja, hon var ung och mullig också, men det hör egentligen inte till "stämpeln".

  • Evm

    Jag är en sån som använder uttrycket, irl alltså och inte bara här, och det gäller alla i min bekantskapskrets. Inte så att vi diskuterar vad det betyder eller om det är ok att använda uttrycket utan mer att vi någon gång beskriver någon med det.

  • Anonym (tada)
    Evm skrev 2014-07-31 21:03:34 följande:

    Jag är en sån som använder uttrycket, irl alltså och inte bara här, och det gäller alla i min bekantskapskrets. Inte så att vi diskuterar vad det betyder eller om det är ok att använda uttrycket utan mer att vi någon gång beskriver någon med det.


    Brukar ni även använda ord som blatte och neger?
Svar på tråden Känner ni er träffade av white trash-stämpeln?