• Folivee

    Hur känner/kände ni?

    Hej. Jag och min sambo plussade i tisdags. Inget vi har planerat utan bara jag som varit glömsk med mina piller.
    Vi har varit tillsammans i straxt över 6 månader och har bott ihop sedan maj. I ett tidigare förhållande så försökte jag och min fästman skaffa barn i över två år utan att lyckas, så just jag är redo för det här. Dock känner inte min sambo sig redo, han vill ha barn och gillar barn, men som sagt då känner han sig inte redo. Skulle vilja höra lite om det finns andra killar som sitter eller har suttit i samma sits som min sambo.
    Vad har ni valt att göra eller gjort, hur kom ni fram till det. Vill gärna ha synpunkter från olika perspektiv. Varesig ni behöll eller gjorde abort. Eller om ni inte kommit fram till något än. Jag är 23 och min sambo 24. Väntar på att få en tid hos en kurator på Gyn, men känns som att det kommer ta sin tid tyvärr. Så tänkte om ni ville dela med er utav era erfarenheter.
    Tack på förhand.
  • Svar på tråden Hur känner/kände ni?
  • hemlig89

    Hej!

    Jag är i presis samma sits som dig. Oplanerat och plussade nu i helgen som vart. Kan inte själv bestämma mig för abort eller behålla, hjärtat vill helst behålla men sambon är rädd, orolig över ekonomi osv. Tyvärr har jag inte arbete i dagsläget medans han arbetar så mycket ang ekonomi är en oro också från hans sida, vilket jag förstår.

    Vi har vart tillsammans i mer än 1år, bott ihop ungefär lika länge. Jag är 25 och han är 26.

    Vet inte riktigt vart jag skall gå tillväga just nu, vart ringer man? jag har inte bestämt mig än men vill ändå träffa kurator o kolla hur långt gången jag är. Vet du vart man vänder sig?

  • Folivee

    Okey, ingen fara.

    Ringde mödravårdscentralen men de hänvisade till gyns kurator. Vi var där igår och vi kom inte fram till speciellt mycket mer för det. Vi hade varit väldigt uppriktiga mot varandra innan och hon frågade bara angående vår situation i livet zon vårt tycke om det hela.

    Vet dock inte om du kan få reda på hur långt gången du är. Vet du inte det?

Svar på tråden Hur känner/kände ni?