• Anonym (Lillasystern)

    Normalt att jag hatar min syster?

    Är det normalt att känna som jag gör? Avsky för min syster. Min mamma vill allt annat än detta, hon vill att vi alla ska umgås och vara familj. Jag vill inte ens vara nära henne. Nu är hon på semester och det känns skönt att leva som om hon inte existerar. Jag undrar varför jag känner som jag gör.. Önskar att hon inte fanns och saknaden efter en riktig syster, en sån där som man drömmer om, som man får låna saker från, berätta hemligheter och finnas där för varandra. Skulle jag beskriva henne med få ord så skulle jag säga korkad, oansvarig, elak, avundsjuk och omogen.

  • Svar på tråden Normalt att jag hatar min syster?
  • PinkSugar

    Ja, det är normalt. Överallt stöter man på folk man inte gillar men ibland har man oturen att behöva dela hem under många år och genom hela livet aldrig helt kunna radera personen ur ens liv. 

  • Anonym (Samma här)

    Hatar också min syster.. Jag vill inte de egentligen men jag tål henne bara inte :/ hatat henne sen vi var små, tror de har å göra med att hon fick all uppmärksamhet som barn då hon föddes när jag var 4.

  • korralin
    Anonym (Idiot) skrev 2014-07-31 21:40:56 följande:

    Jag beskriver dig med ett ord (bitch)

    Vad hon än gjort mot dig kan man inte hata din egen syster! Jesus


    öööh? 
    vf inte? 

    det är inte precis så att blodsbanden kommer med någon slags magisk garanti för att kärlek ska flöda; precis såsom en kan hata andra människor som kan en faktiskt hata sina familjemedlemmar. 
    de tål lite bly i nackarna, ja, vi ska beväpna oss
  • Anonym (Idiot)
    korralin skrev 2014-07-31 21:44:02 följande:

    öööh? 

    vf inte? 

    det är inte precis så att blodsbanden kommer med någon slags magisk garanti för att kärlek ska flöda; precis såsom en kan hata andra människor som kan en faktiskt hata sina familjemedlemmar. 


    Jag tror inte på ht ! Varför ska man hata ? Folk har gjort mig massa skit har alltid förlåtit , om jag ska hata var kommer jag komma nånstans ? Inte konstigt varför världen blir så fuckt up !!!!
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Lillasystern) skrev 2014-07-31 21:29:28 följande:

    Är det normalt att känna som jag gör? Avsky för min syster. Min mamma vill allt annat än detta, hon vill att vi alla ska umgås och vara familj. Jag vill inte ens vara nära henne. Nu är hon på semester och det känns skönt att leva som om hon inte existerar. Jag undrar varför jag känner som jag gör.. Önskar att hon inte fanns och saknaden efter en riktig syster, en sån där som man drömmer om, som man får låna saker från, berätta hemligheter och finnas där för varandra. Skulle jag beskriva henne med få ord så skulle jag säga korkad, oansvarig, elak, avundsjuk och omogen.


    Det är normalt att ha väldigt starka känslor som ung och se allt som svart eller vitt. När man blir äldre brukar man bli mer nyanserad och förstående (förhoppningsvis...) Ni behöver nog mogna lite båda två.
  • Anonym (Idiot)
    Drottningen70 skrev 2014-07-31 22:31:21 följande:

    Du är allt lite korkad du. Jag sa inte att TS syster mördat nån, jag sa inte ens att det var rimligt för TS att hata sin syster. Jag replikerade DITT bisarra påstående att man aldrig kunde hata sin syster.


    Då kan man väl hata sin syster ifall hon nu har mördat sonen .... Men vad har mord med detta och göra ? Hon skriver om att hennes syster är omogen och avundsjuk och du snackar om mord . Mord är inte som avundsjuka . Så vad försöker du komma fram till ?
  • Drottningen70
    Anonym (Idiot) skrev 2014-07-31 22:39:32 följande:

    Då kan man väl hata sin syster ifall hon nu har mördat sonen .... Men vad har mord med detta och göra ? Hon skriver om att hennes syster är omogen och avundsjuk och du snackar om mord . Mord är inte som avundsjuka . Så vad försöker du komma fram till ?


    Är du en sådan person som

    Bara klarar av att läsa och (tro sig) förstå en mening i taget? Du har tydligen väldiga svårigheter att hålla tråden i ett resonemang, men jag försöker en gång till. Mitt svar vänder sig alltså inte till TS, utan jag replikerar på DITT påstående om att mAn ALDRIG kan hata sin syster, OAVSETT vad hon gjort (dina egna ord) Ditt påstående är således inte verklighetsförankrat. Givetvis finns det massa saker en syster kan göra för att man ska börja hata henne.
  • Anonym (haters)
    Anonym (Idiot) skrev 2014-07-31 22:39:32 följande:

    Då kan man väl hata sin syster ifall hon nu har mördat sonen .... Men vad har mord med detta och göra ? Hon skriver om att hennes syster är omogen och avundsjuk och du snackar om mord . Mord är inte som avundsjuka . Så vad försöker du komma fram till ?


    Har du svårt att förstå?

    Du påstod att det är omöjligt att hata en syster.

    Då kontrade hen med att det visst är möjligt. Snäll som hen var tog hen också upp några självklara exempelfall för att få lite tyngd till sitt påstående.
  • Anonym (Idiot)

    Och jag säger det igen ! Man kan hata sin syster ifall hon mördar sin systers barn ! Men man kan inte hata sin syster för hon är tex omogen , att hata någon är något stort det är hat vi snackar om , man kan säga (gillar inte , tål inte henne) men hat är ett stort ord !!! Hoppas du förstår vad jag menar denna gången!

  • Drottningen70
    Anonym (Idiot) skrev 2014-07-31 23:11:28 följande:

    Och jag säger det igen ! Man kan hata sin syster ifall hon mördar sin systers barn ! Men man kan inte hata sin syster för hon är tex omogen , att hata någon är något stort det är hat vi snackar om , man kan säga (gillar inte , tål inte henne) men hat är ett stort ord !!! Hoppas du förstår vad jag menar denna gången!


    Det är enbart du som inte förmår skilja på de två frågeställningarna; kan man hata sin syster vs. är det normalt att TS hatar sin syster...
  • korralin
    Anonym (Idiot) skrev 2014-07-31 21:46:35 följande:
    Jag tror inte på ht ! Varför ska man hata ? Folk har gjort mig massa skit har alltid förlåtit , om jag ska hata var kommer jag komma nånstans ? Inte konstigt varför världen blir så fuckt up !!!!
    men alltså då är du helt enkelt emot hat - oberoende vem det kommer från och vem det riktas mot. det kan du ju vara, men ponera att en är "för" hat - då spelar släktbandens vara eller icke-vara inte så jävla stor roll.

    hat är f.ö. jävligt konstruktivt, iaf för min del! 
    de tål lite bly i nackarna, ja, vi ska beväpna oss
  • Anonym (J)

    Hat är ett starkt ord men jag förstår vad du menar. Jag och min syster har aldrig kommit överens...det bara går inte. Hon har alltid behandlat mig dåligt och nu har vi i princip ingen kontakt. Min mamma sa alltid när vi var små "det blir bättre när ni blir äldre".... Det blev det inte. Hatar gör jag inte, men jag vill/orkar inte ha kontakt med henne.

  • AstridH
    Anonym (Idiot) skrev 2014-07-31 21:40:56 följande:

    Jag beskriver dig med ett ord (bitch)

    Vad hon än gjort mot dig kan man inte hata din egen syster! Jesus


    Eh, klart man kan? Min lillasyster är en fullblodssociopat. När man för 1000:e gången måste trösta sin gråtande mamma för att vuxna lillasystern mjölkat päronen på pengar och sedan säger att de är värdelösa föräldrar som aldrig ställt upp och att hon hatar dem, då är man inte direkt full av kärlek. 

    Mina älskade föräldrar, som ställt upp i ur och skur, som åkt kors och tvärs genom Sverige för att hjälpa oss, som älskar oss till döds och alltid både talat om och visat det. Nej, du. Alla övriga syskon hatar henne. Hatar, hatar, hatar.
Svar på tråden Normalt att jag hatar min syster?