• Äldre 31 Jul 21:58
    1099 visningar
    6 svar
    6
    1099

    Sexberoende

    Jag är sambo med en underbar tjej och vi har barn tillsammans. Saken är den att långt innan vi träffades så skapade jag ett sexberoende på internet. När vi träffades så givetvis så knullade vi som kaniner och beroendet "försvann". Men när vardagen väl kom ikapp så var beroendet där igen. Det har kommit o gått under åren men min sambo har kommit på mig ett par gånger och har ställt ultimatum efter ultimatum. Men jag har inte kunnat hålla mig borta. Grejen är den att min tröskel för vad jag gillar ökar hela tiden. Dvs det är sjukare o sjukare saker jag tittar efter och chattar om.
    Jag har lovat söka hjälp och har också gått och pratat med en psykolog men jag har inte varit riktigt ärlig där känner jag för det har inte gett ett skit.
    Har ni några förslag vad jag kan göra, vart kan man vända sig för att få seriös hälp, eller ska jag ge efter för mina lustar och separera och fortsätta med beroendet? Det vill jag iofs inte men just nu känns det som ett oövervinnerligt hinder.

  • Svar på tråden Sexberoende
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 31 Jul 22:03
    #1

    Mitt råd till dig är att prata med din sambo berätta hur de ligger till, berätta hur det går hos psykologen. Kanske hon kan bli delaktig? Eller så får ni helt enkelt börja knulla som kaniner igen om det är det som håller dig borta från ditt beroende?

  • Äldre 31 Jul 22:19
    #2

    Sambon vill inte prata om det. Hon vill att jag söker hjälp och hon vill inte ha sex eftersom hon tycker jag är äcklig.

  • Äldre 31 Jul 22:47
    #3

    "Jag har lovat söka hjälp och har också gått och pratat med en psykolog men jag har inte varit riktigt ärlig där känner jag för det har inte gett ett skit."

    Bara en tanke, men kan det vara så att det inte ger något just för att du inte är ärlig...?

  • Äldre 31 Jul 23:28
    #4

    jo det kan säkert vara så men fast jag sa rakt ut vad det gällde och flera gånger förskt styra in samtalen på problemet så har vi aldrig berört pudlens kärna. Han jag pratat med är väligt trevlig o så men vädligt "mesig" och korrekt och har aldrig bett mig beskriva mitt egentliga problem. Jag har aldrig gått på sånt inna så jag vet inte riktigt hur man ska berätta för att allt ska komma fram.

  • Äldre 1 Aug 00:14
    #5
    Snuskgubben skrev 2014-07-31 21:58:25 följande:

    Jag är sambo med en underbar tjej och vi har barn tillsammans. Saken är den att långt innan vi träffades så skapade jag ett sexberoende på internet. När vi träffades så givetvis så knullade vi som kaniner och beroendet "försvann". Men när vardagen väl kom ikapp så var beroendet där igen. Det har kommit o gått under åren men min sambo har kommit på mig ett par gånger och har ställt ultimatum efter ultimatum. Men jag har inte kunnat hålla mig borta. Grejen är den att min tröskel för vad jag gillar ökar hela tiden. Dvs det är sjukare o sjukare saker jag tittar efter och chattar om.
    Jag har lovat söka hjälp och har också gått och pratat med en psykolog men jag har inte varit riktigt ärlig där känner jag för det har inte gett ett skit.
    Har ni några förslag vad jag kan göra, vart kan man vända sig för att få seriös hälp, eller ska jag ge efter för mina lustar och separera och fortsätta med beroendet? Det vill jag iofs inte men just nu känns det som ett oövervinnerligt hinder.


    Känner igen mig i problematiken. Mitt tips: Skit totalt i att uppsöka psykolog. Det du gör nu är det rätta. Tala med likasinnade människor och dela erfarenheter, tankar samt strategier. Jag tror du får ut mer av det än av en icke insatt psykolog som gör det för att det är hans jobb. Du finner bättre tröst, samhörighet och lugn med folk som är emotionellt och sakligt insatta. Finn inspiration och hjälp dig själv samtidigt som du kanske hjälper någon annan med samma problem. Du är den som bäst kan hjälpa dig själv. Gör det genom andra!
  • Äldre 1 Aug 11:10
    #6
    Snuskgubben skrev 2014-07-31 23:28:27 följande:

    jo det kan säkert vara så men fast jag sa rakt ut vad det gällde och flera gånger förskt styra in samtalen på problemet så har vi aldrig berört pudlens kärna. Han jag pratat med är väligt trevlig o så men vädligt "mesig" och korrekt och har aldrig bett mig beskriva mitt egentliga problem. Jag har aldrig gått på sånt inna så jag vet inte riktigt hur man ska berätta för att allt ska komma fram.


    Jag hade nog bytt kontakt. Det finns bättre. Sådan var en person jag pratade med också. Tröttnade och hävde ur all problematik, konkret vad jag vill göra åt det och tesultat jag vill ha. Ganska heavy stuff, minst sagt. I slutet av detta möte frågade hon vad jag tycker om att läsa för böcker och vad jag tänker plugga till i höst osv. Eh. Gick aldrig dit igen. Fick dock en annan JÄTTEBRA person inom samma yrkesgrupp (psykolog?). Lycka till!
Svar på tråden Sexberoende