• PTmartina

    Sluta fuska !

    Jag blir så ledsen ibland när jag läser bland forumen. Det finns så många människor som är missnöjda över hur dom ser ut, hur mycket som väger, hur mycket/lite dom äter osv osv. Sen dom som skriver att det är stört omöjligt att gå ner i vikt eller förändra sina vanor.

    Det är inte omöjligt, allt handlar om vilja och kraft. Vill du tillräckligt mycket så går allt. Men tro inte att tex VLCD är lösningen, eller något magiskt piller. Man kan inte sitta på soffan, trycka chips och önska sig ner i vikt. Allt handlar om handling. Rör du på dig, äter rätt, dricker bra och sover så kan jag till 99% LOVA att det syns på kroppen.

    Sen ska det inte stickas under stolen att det inte är tufft, det går upp och ner och det går inte fort. Gör man rätt och ser att välmåendet är i första rummet så tar det tid, men man får varktiga resultat.

    kasta vågen - ta fram måttbandet.
    tro inte på att inte äta - ät rätt.
    ge inte upp - låt det gå dåligt ibland.
    Ha tålamod !

    Framförallt ÖNSKA INTE - GÖR !

  • Svar på tråden Sluta fuska !
  • fialotta28

    Bra skrivet. Har själv gått ner fem kilo och minskat flera centimeter runt stuss, midja, mage och lår genom en kostförändring och lagt till kvällspromenader utöver den tuffa löpträningen jag kör.


  • Aniiee

    Bra skrivet. En väninna till mig började förra veckan, efter många års depression och stillasittande (och andra problem). Hon var så stolt att hon fått undan 2,6 cm på midjan redan.

    Hon vill inte ens "fuska" med pulver och piller och dieter, så jag är lite stolt också, att hon låter bli.


    Key change, MOFO!
  • Computerworld

    Håller med. Jobbar lite emellanåt i hälsokostbranschen. Alla dessa stackare som köper piller och sedan fortsätter som vanligt. Nästan så att jag tappar hoppet om mänskligheten. De är så lättpåverkade av media och reklam. 

  • PTmartina

    Tack allihop !

    Jag har själv en mamma som är jojo-bantarnas jojo-bantare. Pulvrar en månad och går ner typ 7 kg och håller sig duktig i nån månad för att sen falla tillbaka i samma mönster med småätande, fest på helgerna, skippar frulle osv osv.

    När jag kommer med tips och råd vill hon inte lyssna (för varför ska mammabjörn lyssna på avkomman), och när jag säger att "svältdieter" förstör metabolismen så lägger hon för de örat. Och fine, hon gör som hon vill, hon är vuxen. Men blir ledsen när folk tror att de är de enda sättet för att en normal sund hållbar viktnedgång går för långsamt ! Plus att de är ju tråkigt och inte kunna äta gotta i tid och otid ;)

    De som folk även måste tänka på är att om man tex pulvrar med en VLCD diet och kanske gå ner 7kg på vågen, så är ca 3kg vätska, 2kg tomma tarmar så kanske 2kg fett som du snabbt går upp igen iom att inte bryta vanor. En diet med yrsel, hunger, magont, illamående, sociala åthållsamheter, nerbrutna muskler och restriktioner för några futtiga kg är inte hälsosamt eller trevligt.

    Fokus på välmående !

Svar på tråden Sluta fuska !