• Anonym (Chockad men glad)

    Måste få ventilera mitt pluss!

    Plussade i tisdags på BIM -5. Hade då mått illa, känt mig yr och haft molvärk i flera dagar redan.. Jag visste att jag var gravid och tog ett gammalt CB digital som låg hemma (utgånget datum) som visade GRAVID efter typ 40 sekunder kändes det som. Ville inte lita på det så jag köpte ett nytt dagen efter och även det visade GRAVID relativt snabbt. Det är ett faktum. Det är något dålig tajming just nu, det tycker spec min man.. Därför känner jag att jag behöver ventilera. Kan inte riktigt ventilera med honom just nu då han behöver mer tid att smälta beskedet. Han första reaktion var att avbryta men det känns helt otänkbart för mig.
    Vi har inga gemensamma barn, men jag har två små sen innan (8 och 5) och han ett nästan vuxet (16). Jag är 36 och han 40.
    Någon mer i samma/liknande sits?

  • Svar på tråden Måste få ventilera mitt pluss!
  • Påven Johanna

    Varför är det dålig tajming? Från min sida av skärmen verkar det vara väldigt bra tajming om det ska bli något. 

    Eller har ni bara varit ihop i någon vecka, ingen av er har någon som helst inkomst och din man slår dig regelbundet? 

  • Anonym (samma sits)

    Hade det inte varit roligt med en gemensam?

    Jag e i samma sits med att karl vill att jag tar bort men jag har inte bestämt mig än.

    smält det o låt han smälta det. Väg för o nackdelar.

  • Anonym (Chockad men glad)
    Påven Johanna skrev 2014-08-01 09:49:27 följande:

    Varför är det dålig tajming? Från min sida av skärmen verkar det vara väldigt bra tajming om det ska bli något. 

    Eller har ni bara varit ihop i någon vecka, ingen av er har någon som helst inkomst och din man slår dig regelbundet? 


    Nejdå, vi har varit tillsammans några år, bor i hus och iaf en av oss har fast jobb, tyvärr inte jag :( så det är väl där "skon klämmer" för honom. Jag känner som att det får lösa sig, han vill helst att allt ska vara löst innan. Vi har varit överens om att blir det så blir det, men också pratat om att just nu är ju lite tokigt, jag ska börja nytt jobb i höst (tidsbegränsat)..

    Gud så mkt som snurrar. Tajming har ju eg ingen betydelse nu. Men hur får jag med honom på tåget..?
  • Anonym (Chockad men glad)
    Anonym (samma sits) skrev 2014-08-01 09:57:43 följande:

    Hade det inte varit roligt med en gemensam?

    Jag e i samma sits med att karl vill att jag tar bort men jag har inte bestämt mig än.

    smält det o låt han smälta det. Väg för o nackdelar.


    Jo en gemensam känns hur mysigt som helst. Han har nog lite "kalla fötter" bara men inte så roligt att han inte blir glad..

    Att ta bort finns inte i min värld.. Inte när vi lovat varann att leva ihop!
Svar på tråden Måste få ventilera mitt pluss!