• Sarita

    Får man störa med jobbfrågor på deras semester?

    Semestern är ju helig för många... Jag är i situationen att jag gick på semester två veckor före kollegan jag delar projekt med. Nu ska jag snart tillbaka till jobbet och nu märker jag att hon inte har skickat mig checklistan där jag kan se hur långt hon kom medan jag var ledig. Jag ska jobba en vecka med vårt projekt innan hon börjar igen och får jag inte listan vet jag inte var jag ska börja. Jag kan chansa, men det kanske inte blir rätt eller särskilt effektivt. Dealen var att hon skulle maila den innan hon gick på sin semester. Jag misstänker att hon inte bara har glömt maila listan till mig utan att hon även har glömt att checka listan och kanske inte egentligen kan göra det utan att åka till jobbet....

    Ska jag kontakta henne? Vi är inte "vänner" privat och har ingen kontakt utanför jobbet.

  • Svar på tråden Får man störa med jobbfrågor på deras semester?
  • Griseknoen35

    Jag tycker att du ska kontakta henne. I och med att hon inte mailade listan så har hon ju inte riktigt skött sitt jobb. På många arbetsplatser så går det inte att ta semester om inte allt är klart alt förberett för det.

  • Gladskit

    Jag tycker också att du kan kontakta henne. Om det var sagt att hon skulle maila dig listan så måste du ju få veta hur det ligger till? Särskilt som ditt jobb verkar vara lite beroende av att du får den informationen. Annars tycker jag att det ska mycket till innan man stör folk på deras semester.

  • Kereza

    Japp, här är ditt jobb beroende av att hon skött sitt - har hon inte gjort det, eller om något blivit fel, så behöver det fixas. 

  • Litet My

    I regel är jag emot det men i ditt fall tucker jag absolut du kort kan höra av dig eftersom det verkar som att ditt jobb hänger mycket på om hon skött det hon ska.

Svar på tråden Får man störa med jobbfrågor på deras semester?