• Äldre 1 Aug 13:03
    2761 visningar
    12 svar
    12
    2761

    Underkläder för träning

    Har precis börjat löpträna lite oftare och man har ju blivit rätt svettig nertill under sommaren. Har testat att springa utan trosor under mina tights men gillar inte helt känslan.

    Så hur gör ni andra tjejer som tränar? Naket under? Vanliga trosor? Funktionstrosor? String, hipster, boxer?

  • Svar på tråden Underkläder för träning
  • Fjäril­slarv
    Äldre 1 Aug 13:40
    #1

    jag har vanliga bommulstrosor a la mormorsmodell som jag alltid har.

  • Äldre 1 Aug 13:59
    #2

    Fats bomull suger väll upp svett? Och kan bli kallt i värsta fall?

    Nu har jag kanske inte så många mormorstrosor då jag tycker det är lite trist. Mest string,hipster och en del boxer.

  • Äldre 1 Aug 14:10
    #3

    Vanliga trosor (tar de som lite gamla) och sport-BH, på spinningen/styrketräningen kan jag ha en gammal, vanlig BH.

  • Fjäril­slarv
    Äldre 1 Aug 14:35
    #4
    Tonårsmamman1 skrev 2014-08-01 14:10:20 följande:

    Vanliga trosor (tar de som lite gamla) och sport-BH, på spinningen/styrketräningen kan jag ha en gammal, vanlig BH.


    en vanlig bh på spinningen... stackars din bröstvävnad, det finns ju en anledning till att man ska ha sportbh.

    till ts: Jo bomull suger upp svett så det blir svettigt, men jag tränar inga långa pass så för mig så fungerar det.
  • Äldre 1 Aug 14:40
    #5
    Fjärilslarv skrev 2014-08-01 14:35:38 följande:
    en vanlig bh på spinningen... stackars din bröstvävnad, det finns ju en anledning till att man ska ha sportbh.

    till ts: Jo bomull suger upp svett så det blir svettigt, men jag tränar inga långa pass så för mig så fungerar det.
    En sportbehå dämpar studsar, men på spinning studsar man knappast så sportbehå behövs inte.
    Tycker Tonårsmamman har fattat: man måste inte ha specialdesign för precis allt.
  • Äldre 1 Aug 15:03
    #6
    Fjärilslarv skrev 2014-08-01 14:35:38 följande:
    en vanlig bh på spinningen... stackars din bröstvävnad, det finns ju en anledning till att man ska ha sportbh.

    till ts: Jo bomull suger upp svett så det blir svettigt, men jag tränar inga långa pass så för mig så fungerar det.
    Det behövs ingen sport-BH på spinning.
  • Äldre 1 Aug 15:04
    #7
    Chianti skrev 2014-08-01 14:40:52 följande:
    En sportbehå dämpar studsar, men på spinning studsar man knappast så sportbehå behövs inte.
    Tycker Tonårsmamman har fattat: man måste inte ha specialdesign för precis allt.
  • K grrl
    Äldre 1 Aug 15:20
    #8

    Jag kan träna utan BH... (Styrketräning). Fast föredrar med en tight topp som håller in lite.

    Jag tränar i hipster eller string.

  • Äldre 2 Aug 12:50
    #9

    Utan trosor kanske man vänjer sej vid känns lite "skumt".
    Sen utan BH och bara topp njaee e rädd bröstvårtorna skall synas för mycket :)

  • Äldre 2 Aug 15:12
    #10

    Jag kör vanliga trosor under precis som Fjärilslarv. Springer ju hela tiden så jag hinner inte bli kall.
    Hade helst köpt lite vidare shorts och sprungit med istället för tights men det blir inte av. Tights är iaf vidrigt när det är så varmt.


  • Äldre 2 Aug 15:15
    #11

    String så man slipper wedgies. :-P

  • sextio­talist
    Äldre 2 Aug 15:40
    #12

    Använder vanliga trosor, de fungerar även utmärkt när man springer milen en varm sommardag

Svar på tråden Underkläder för träning