• Milov

    Gravida i Östergötland ?!

    Hej,
    Finns det fler runt Norrköping eller i Östergötland som är gravida ? Tänkte att det kunde vara kul att knyta lite kontakter och följas åt !:)

    Jag bor på Vikbolandet , är 28 år gammal och i v.8+4 , vem är du ? :)

  • Svar på tråden Gravida i Östergötland ?!
  • 4loveandlemons

    Hej! Jag är 27 år och väntar mitt första barn. Ingen lätt resa hit med år av försök, men tillslut ville det sig med hjälp av IVF. Graviditeten har inte heller varit lätt. Jag har kräkts konstant sedan starten och har varit heltidssjukskriven hela tiden. Men jag är ändå så vansinnigt lycklig och längtar såå efter den lilla. Jag är i 17+4 idag. Hur mår du än så länge? :)

  • Milov

    Grattis , hoppas du mår lite bättre vartefter ! Vi fick vårat plus efter 13 månaders försök . Jag mår riktigt bra än så länge , bara lite smågrejer som ömma bröst, halsbränna och fet hud/fett hår. Inget illamående eller smärta än så länge , men det är ju väldigt tidigt än .

  • 4loveandlemons

    Grattis själv! Och så skönt att du mår hyfsat bra än så länge. När är ni beräknade att få den lille? Har du haft något besök hos bm eller haft något ul än så länge?

  • Milov

    Vi var på samtal inför inskrivning i onsdags och fick träffa vår barnmorska . Mycket trevlig och sympatisk , kändes väldigt bra . Vi har fått tid för KUB i slutet av augusti , och snart är det inskrivning . Vi är så nojiga för missfall men försöker tänka positivt såklart ! Bf är 9 mars . När har du bf ?

  • 4loveandlemons

    Jag har bf 4 januari. Jag var också superorolig för missfall. Nu är jag bara lite orolig. :) Vi har hittills gjort 4 ul pga ivf, kub och i samband att jag blivit inlagd pga mitt mående. Det är så omvälvande varje gång. Och på torsdag nästa vecka är det dags för rul. Längtar!

    Kul att du fick ett bra intryck av din bm. Vi trivs jättebra med våran också. Kanske går till samma?! Haha.

  • Milov

    Förstår att du längtar !! Man längtar ju liksom till alla steg på vägen på ett eller annat sätt . Men fy så jobbigt att du mått så himla dåligt måste ju ha varit extra mycket oro då med när man själv inte alls mår bra . Jag känner mig ännu mer tacksam att jag än så länge mår så bra nu när jag hör din historia !

    Ja vem vet ?! Hehe

  • 4loveandlemons

    Ja det blev till slut så att jag började kräkas en hel del blod och då åkte jag in till sjukan. Med facit i hand skulle jag ha åkt in många gånger tidigare också. Nu tar jag många mediciner och det gör mig väldigt orolig. Det står på att de inte får tas av gravida men läkarna har om och om igen sagt att det inte är någon fara. Usch! Välja mellan pest eller kolera liksom. Vad är bäst för barnet?! Ja var glad över att du mår så bra. Önskar ingen att må så dåligt som jag har gjort. Det är så konstigt hur jag kan vara så lycklig på samma gång. Så fort jag orkar ta mig upp ur sängen eller soffan en stund så syr jag saker till pyret <3 Jag har velat bli mamma så himla länge nu. Det kanske känns lite extra när man har fått kämpa längre för att bli gravid, eller vad tror du?

  • Milov

    Så tror jag absolut att det är . Babylyckan är ju självklart alltid stor , men lite extra speciellt blir det nog för oss som kämpat lite längre . Nu har ju inte vi tagit hjälp för att bli gravida utan det tog sig ju till slut trots allt , men innan jag träffade min fästman så hade jag ett hemskt förhållande och ville inget hellre än att bli mamma . Tur dock att det inte blev så ! Min sambo och jag var helt överens från början att vi ville ha barn :)

Svar på tråden Gravida i Östergötland ?!