• Anonym (normalt?)

    Min 5:åring får stånd

    Hej är det normalt att så små pojkar får stånd?
    Det förekommer förstås när han är kissnödig men ibland även när han pillat på den eller så försöket han gärna stå med snoppen i duschstrålen, precis blev det så när han stod naken och grät?
    Jag vet inte riktigt va jag ska göra, känns äckligt :s

  • Svar på tråden Min 5:åring får stånd
  • Tokfrans

    Äckligt? de är ju din son? klart de är normalt, lilleman på 6 månader kan jag ana stånd ibland när jag torkar han runt penis.

    Förlåt små ler lite när jag läser inlägget, för gulligt^^

  • Tokfrans

    Bara låta de vara, han kommer dra mycket i den sen, likaså små töser pillar på sig där nere mycket när dom kommer i en viss ålder och har upptäckt snoppen eller snippan. säg i från om de blir för mycket pilleri för din smak. Dock ser jag inget problem eller äckligt i detta? Du gjorde ju säkert de med i en viss ålder? kolla med mamma din.

  • Anonym (normalt?)

    Visst det är vanligt att dom pillar och så men just ståndet, han har det ofta när han duschar så han har fått börja tvätta sig själv där nere men då börjar han pilla och dra i den istället :/

  • en blind vän

    En penis har svällkroppar som bara mår bra av att fyllas med blod då och då. TS känner äckel inför en helt sund kroppsdel. Det är viktigt att den delen fungerar om du ska få några barnbarn    .    


    ,--o-o
  • Anonym (S)

    Helt normalt ända från födseln och har inget sexuellt samanband. Var glad att hans kropp fungerar som den ska istället. Om du äcklas borde du kanske gå och prata med någon för DET är onormalt.

  • TanganyikaIka

    Men suck! Allvarligt talat, män har snoppar och de får stånd, från det att de är bebisar tills de inte längre kan få stånd. Helt naturligt och mer regel än undantag. Det kommer av spänning, avslappning, kiss, varmt vatten, dusch, pill, kåthet etc. Män får stånd, oavsett ålder, hör liksom ihop med att grejen fungerar. 

  • Anonym (jättenormalt!)

    Din son är sen i utvecklingen om han har börjat pilla på snoppen så att han får stånd först nu. Du har inte haft tid att vänja dig vid åsynen. Med mindre barn är det just precis som vissa säger här, lite gulligt. Vi har dragit gränser med pillandet och sagt att inte vid matbordet och inte när man är tillsammans med andra än familjen. När han blir äldre sätter vi mera gränser om det behövs.

  • pingeming

    Men ghaa inte första gången han får stånd och inte första gången han pillar på den!

    Shit va folk ska ta sina egna slutsatser.

    Förlåt för jag inte ställde frågan tidigare men tack nu vet jag att det tydligen är vanligare än vad jag trodde!

    Att det kan förekomma visste jag men det förekommer rätt ofta det som är problemet och han har det nästintill varje gång han är naken.

  • Tokfrans
    pingeming skrev 2014-08-01 19:41:50 följande:

    Men ghaa inte första gången han får stånd och inte första gången han pillar på den!

    Shit va folk ska ta sina egna slutsatser.

    Förlåt för jag inte ställde frågan tidigare men tack nu vet jag att det tydligen är vanligare än vad jag trodde!

    Att det kan förekomma visste jag men det förekommer rätt ofta det som är problemet och han har det nästintill varje gång han är naken.


    jisses va defensiv ^^ du fråga ju.
  • Anonym (Min son har stånd varje dag, helt normalt!)

    Min son på två år har i haft morgonstånd varje dag sen födseln. En gång var det ävet vitt gejs i blöjan, kan det ha varit en ejukelation? Blev förvånad som fan. Ståndet i sig är ju fullt normalt men att han som 1- åring fick utlösning i sömnen.. går det ens?

  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Min son har stånd varje dag, helt normalt!) skrev 2014-08-02 14:51:09 följande:

    Min son på två år har i haft morgonstånd varje dag sen födseln. En gång var det ävet vitt gejs i blöjan, kan det ha varit en ejukelation? Blev förvånad som fan. Ståndet i sig är ju fullt normalt men att han som 1- åring fick utlösning i sömnen.. går det ens?


    Nä det är sånt som samlas mellan förhuden om man inte gör rent. 
Svar på tråden Min 5:åring får stånd