• anonymtjej1

    Hur håller ni kärleken vid liv? (utan eller med barn)

    Hur ofta har ni sex? Hur hittar tid o lust till att ha sex med er partner?
    Hur håller ni kärleken vid liv?

    Min sambo och jag har varit tillsammans i 5 år och har haft upp och nergångar, gjort slut mycket men alltid kommit tillbaka och haft underbart sex. Men redan i graviditeten pga illamående och ont så hade vi knappt sex och nu efter förlossningen (dotter är snart 3 månader) så har vi haft sex 2 gånger och deg var inte så skönt egentligen. Jag känner att jag inte har nån lust och min sambo verkar typ blivit van vid att inte ha sex. Och jag känner mig inte tänd längre, varken på sambon eller ens någon annan. Känner bara blä, alltså = ingen lust! Jag ammar och äter inget preventivmedel.
    Känner mig jätte ful. Jag är jätte smal, för smal enligt mig. Har 4 cm långt hår pga min hårförlängning förstörde för mkt. Jag suger på att sminka mig, är jätte dålig, vill ha mer än mascara. Tycker allt ser hemskt ut på mig då jag är så blek i hyn, ser ut som spöke så tycker till med mascara blir för hårt. Och har nog dålig självkänsla.... Och självförtroende. Är ständigt trött o äter knappt. Har inga vänner. Vill shoppa o shoppa men inga pengar.
    Kanske därför jag inte har nån lust till sex för jag har för mycket att tänka på osv osv??

  • Svar på tråden Hur håller ni kärleken vid liv? (utan eller med barn)
  • Anna74a

    Tyckte också att jag kände mig sådär de första sju månaderna efter förlossningen ;)

    Ingen ork eller tid att göra så mycket annat än att ta hand om bebisen.

    Ofta nerdreglad, nerspydd eller nerskiten.

    Jag fattade hur en del klarade av allt, att gå på babysim, babymassage, öppna förskolan, träna själv och ha stenkoll på sitt utseende.

    Sexighet fanns inte på kartan då :)

  • anonymtjej1
    Anna74a skrev 2014-08-01 20:26:30 följande:

    Tyckte också att jag kände mig sådär de första sju månaderna efter förlossningen ;)

    Ingen ork eller tid att göra så mycket annat än att ta hand om bebisen.

    Ofta nerdreglad, nerspydd eller nerskiten.

    Jag fattade hur en del klarade av allt, att gå på babysim, babymassage, öppna förskolan, träna själv och ha stenkoll på sitt utseende.

    Sexighet fanns inte på kartan då :)


    Skönt att det inte bara är jag då som känner/känt såhär!
  • fyrabarnsmor4

    Trist ni känner så.

    Jag kände mig sällan sexig dagar efter förlossningar. Men det går över när jag känner mig normal och rutiner sitter bra.
    Då mådde jag bara bra.

  • Honann

    Det går absolut över! Testa nåt kul, glidmedel eller andra leksaker, filmer etc... Jag fick tillbaks lusten av onani, men för självförtroendet behövs nog att du njuter av andra saker oxå. Sedan kan ni försöka tillsammans hitta lite "egen tid". Jag hade typ inget sex så länge jag ammade, kändes inte skönt. Glidmedel kan kanske hjälpa men beror på hur ni förhåller er till det.

    Lycka till! :)

Svar på tråden Hur håller ni kärleken vid liv? (utan eller med barn)