• Anonym (Gubbkärring)

    Alldagliga/halvsnygga tjejer är elaka, fula resp. snygga är snälla!

    Hej familjeliv! Jag skulle bara vilja informera er en lärdom jag har fått i livet. Alldagliga och ganska attraktiva tjejer är oftast elaka, de fula och de som är väldigt attraktiva är snälla. I matematiska termer i den manliga betygsskalan 1-10 kan man säga såhär:

    0-3 Snälla och trevliga
    4-7 Elaka och jävliga
    8-10+ Snälla och trevliga

    Gäller för c:a 85% av alla kvinnor i Sverige. Så, nu har ni lärt er något som är en viktig kunskap i livet.

    Betvivlar ni sanningshalten i mitt påstående så ber jag er tänka tillbaks på när ni gick i skolan. De elakaste häxorna var alltid alldagliga eller halvsöta, aldrig skitsnygga eller fula.

  • Svar på tråden Alldagliga/halvsnygga tjejer är elaka, fula resp. snygga är snälla!
  • Anonym (haha)

    Det stämmer nog faktiskt, tror det stämmer med killar också. Är väl för att om man är i topp så har man bra självförtroende och behöver inte vara elak mot andra. Är man i botten så har man inget val än att vara snäll. Men är man i mitten så är man både avundsjuk på de som är snyggare och tar ut det på de som är fulare, haha.

  • eslah

    Jag tror du har kommit på en såkallat briljant ide på fyllan här, kanske inte lika briljant analys imorgon när du vaknat upp. Vi har alla varit där, så oroa dig inte för det!

  • Anonym (hm)

    Fan är det sant....ja det måste det ju vara för det står ju på familjeliv... TS du är ett geni.Flört

  • gillarjuice

    Jag tycker inte att det stämmer. Känner många sjukt snygga tjejer och det är ett konstant skitprat och kackel om varandra. Tror man vill vara i absolut topp om vem som är snyggast och så.

  • Anonym (Tjej)

    Då är frågan hur man vet vilket nummer man själv är. Jag är alltid jättesnäll och trevlig... och många säger att jag är snygg men jag hade gissat på att jag var en 6-7a själv. Men då kanske jag är en 8+ då? Skrattande Jag är med största säkerhet inte 3 eller lägre.

  • Anonym (Gubbkärring)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-08-02 18:53:32 följande:

    Då är frågan hur man vet vilket nummer man själv är. Jag är alltid jättesnäll och trevlig... och många säger att jag är snygg men jag hade gissat på att jag var en 6-7a själv. Men då kanske jag är en 8+ då? Skrattande Jag är med största säkerhet inte 3 eller lägre.


    Hade du vart en 10:a hade du vetat om det, så du är antagligen en 8 eller 9 då, med reservation för att du är en av fåtalet 4-7:or som faktiskt är snälla.
  • HRT

    Eftersom skönheten sitter i betraktarens öga är synen på utseendet individuellt. Någon som enligt er är en 7:a kan för en annan vara en 10:a, och för ytterligare en person en 4:a. Jag tror att allt är mycket mer komplext än vad ni gör det till. Överlag tenderar det nog att vara så att de som får ganska mycket bekräftelse, lättare blir avundsjuka om någon annan får mer. De som aldrig får någon uppmärksamhet blir nöjda över det lilla. Det behöver för den sakens skull inte betyda att de som ofta betraktas som halvsnygg är rent elak. Allt har att göra med hur man KÄNNER SIG personligen, vilket långt ifrån alltid stämmer överens med verkligheten. Självförtroendet handlar om många fler faktorer än utseendet. En supersnygg kan därför vara elak och en halvsnygg snäll.

    Varför skulle man för övrigt veta om ifall man är en 10:a enligt era mått? Det finns de tjejer som är otroligt snygga, men som just pga. det blir mobbade och "fulförklarade" av andra tjejer. Bara för att någon försöker intala dig hur ful och oattraktiv du är betyder det inte att det stämmer. Killar verkar vidare dra sig från att umgås med tjejer som är utfrusna av andra tjejer - fastän de kanske är snygga - eftersom det är minst lika viktigt för dem, såväl som för tjejer, vad andra tycker om partnern. En tjej eller kille som känner sig riktigt snygg behöver varken lovprisa sig själva eller sitt eget utseende. Det hör till sakens natur, då de får stor bekräftelse av andra - och alltså INTE behöver bekräfta sig själva inför offentligheten.

    // MVH en tjej

  • Anonym (man med klös)
    HRT skrev 2014-08-10 11:40:44 följande:
    Någon som enligt er är en 7:a kan för en annan vara en 10:a, och för ytterligare en person en 4:a.

    // MVH en tjej
     Vilket bullshit. Tror du på detta själv egentligen. 10 till 7a till 4a. Sussa sött. Glöm inte dina piller.

  • Anonym (39)
    gillarjuice skrev 2014-08-02 08:20:00 följande:

    Jag tycker inte att det stämmer. Känner många sjukt snygga tjejer och det är ett konstant skitprat och kackel om varandra. Tror man vill vara i absolut topp om vem som är snyggast och så.


    Hade ingen aning är det verkligen så kanske beror på vilket sällskap man umgås med 
Svar på tråden Alldagliga/halvsnygga tjejer är elaka, fula resp. snygga är snälla!