• Snöfrid

    Regnbågsfamilj i Flen?

    Vi är två kvinnor som funderar på att flytta till Flen. Vi har bott i eskilstuna och där är det väldigt lätt att vara gay. Men hur är det i Flen? Vi håller på för fullt med bebistillverkning, men har inga barn än. Vi funderar på att eventuellt i framtiden köpa hus i Flen. Men vi vet inte riktigt hur klimatet är där för regnbågsfamiljer? Hoppas det finns nån Flensbo här

  • Svar på tråden Regnbågsfamilj i Flen?
  • AnaCarolina

    Hej! Vad roligt att ni vill flytta till Flen!


    Jag är en Flensbo sen snart 10 år. Bor här med min make, vår dotter och våra två hundar. Jag kan inte påstå att jag har upplevt att klimatet i sig är något negativt för regnbågsfamiljer, dock kan det nog vara svårare om man är singel. Min make har vänner som är homosexuella som har flyttat från Flen till Sthlm då det har varit svårt att hitta någon att dela sitt liv med.


    Ska vi tala om Flen i stort så är det en stad och kommun som många andra småorter. Att det kan vara lite inskränkt är nog inget att sticka under stolen med (SD fick ju tyvärr 18% av rösterna här). Vi känner många fina och framåtdrivna människor, hjälpsamma och som ställer upp för varandra. Möjligen är det onödigt att säga men såklart  är det också upp till en själv att ta initiativ och visa intresse för relationer.


    Vi trivs här mycket på grund av närheten till naturen. Vi har många fina naturområden och sjöar. En annan fördel är att det är väldigt centralt. Sthlm, Nyköping, Etuna och Strängnäs är inte alltför långt bort.


    När man flyttar till flen får man också se till att vara inställd på att man kommer att leva med ett annat utbud av saker att göra jämfört med större städer. 


    Jag hoppas att jag har kunnat besvara dina frågor på ett bra sätt, undrar du något mer är det bara att fråga :D

Svar på tråden Regnbågsfamilj i Flen?