• Neiti75

    Vilken brudfrisyr??

    Bröllopet är bara några veckor bort, frisyren verkar vara ännu längre bort... Hjälp!!

    Jag vill ha det enkelt. Är förtjust i både lockar och uppsättningar. Flätor är jag förälskad i!!!

    Till flätan hade jag tänkt sticka in några hårnålar med pärlor. Några få, kanske fem. Eller??

    Uppsättningen med en fläta samt några lösa lockar (brunetten) tänkte jag att kanske också kunde passa med några hårnålar med pärlor??

    Brunetten som har en blomma och en fjäder har jag inte hittat något komplement till. Vill inte ha exakt likadant. Förslag? Hiss? Diss?

    Blondinen med fläta samt uppsättning har jag inte heller hittat något vettigt att ersätta blommorna med. Vill inte ha äkta blommor i håret.

    Vilken frisyr är finast? Jag har axel långt hår, men frisyrer som kräver mer längd löser vi med löshår.

  • Svar på tråden Vilken brudfrisyr??
  • Neiti75

    Ursäkta att bilderna hamnade hullerombuller, misstänkte faktiskt att det skulle hända..

    Hoppas ni kan para ihop förklaringarna med rätt bild.

  • Anonym (Fin)

    Åh jag hade tagit den med utsläppt ljusbrunt hår den var jättefin men sen gillar inte jag att ha håret uppsatt heller då jag tycker att jag ser konstig ut i det så det påverkar ju mitt val också :)

    Hur känner du själv, trivs du bäst med håret uppsatt eller utsläppt?

  • Aimee68

    Den tredje frisyren är fantastiskt fin! Den hade jag absolut valt. Sen är den andra ljusa uppsättningen jättefin också :) Grattis till bröllopet! Berätta gärna vilken frisyr det blir.


    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Liljekonvaljer

    Nummer ett, tror den håller bäst hela dagen och blir luitecsom nummer två allt eftersom dagen går. :)

  • Neiti75

    Okej. Men hade du haft någon annan dekoration i håret istället för den orange blomman och fjädern? Om ja, vad?

    Jag är löjligt förtjust i den frisyren också. Just enkelheten och lockarna.

    Till vardags har jag löst hår. Ibland en klämma som fångar allt hår baktill. Eller slarvig tofs. Inte den som stylar i "onödan". På arbetet alltid uppsatt i en snodd, pipplottor eller fläta/or.

  • Neiti75

    Kan tillägga att brudgummen röstar på utsläppt lockigt. Han har alltid gillat när jag har lockar. Så jag måste ju erkänna att även jag lutar mot den..

    Har ni tips på nånting som man kan ha i håret?? Bilder? Länkar?

  • Aimee68

    Beror kanske på vilken hårfärg du har. Jag tycker den blomman passar superbra till den färgen. Dekorationen i det blonda håret passar säker väldigt bra också :)


    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Neiti75

    Min egen hårfärg är nånting i stil med bild 1 & 3. Brunt alltså.

    Såhär ser min bukett ut, bortsett från att jag har brudslöja istället för det där ljusgröna.



    Blomman som den utsläppta brunetten har är helt ok, förutom fjädern. Men är lite osäker på färgen.. Och vart får man tag i en sådan som inte är levande? Någon som vet vad blomman heter??

  • Loth

    Hoppas bilden kommer med men här är min uppsättning med flätor, loopar, pärlband, murgröna, brudslöja och en ros gjord i tyg :) har också axellångt hår och inget löshår krävdes.

Svar på tråden Vilken brudfrisyr??