• Anonym (ts)

    Jag tror att min kompis har dödat en katt!!

    Träffade henne förra veckan, besökte henne spontant eftersom jag varit i närheten och sålt en sak genom blocket. Hon är som vanligt men hon har en katt hemma, det är i en bur i ett av hennes rum. Jag frågar vems katt det är och hon säger att det är en väns som hon passar men hon sa det så konstigt. Kändes verkligen som att honn hittade på något just då. Det gick även en stund innan jag fick se katten efter att jag kommit dit, vi pratade som vanligt och hon berättade vad som hade hänt men sa inget om att hon hade en katt hemma. Jag hörde den själv och då frågade jag henne. Verkar inte som hon hade tänkt berätta annars.

    Idag besökte jag henne igen och då frågade jag om hon fortfarande var kattvakt men det var hon inte, den är tillbaka sa hon. Men hon har fortfarande buren och de andra sakerna som låg där kvar. Frågade henne om det var hennes bur eftersom de inte tog med den men den fick inte plats sa hon. Lät så konstigt.

    Grejen är nu också att hon har hållit på med skumma saker tidigare och umgås med konstigt folk. Magi, spåkort, satanism och sånt. Känner mig löjlig nu som tänker så här men kan det vara så att hon har dödat katten på grund av någon religiös grej??

    Är det ens lagligt att göra så?

  • Svar på tråden Jag tror att min kompis har dödat en katt!!
  • cirkusmusen

    Det känns lite som förhastade slutsatser. Men du kanske har en större bild än vad du berättat i ts. Låter ju helt sjukt om det skulle stämma..

  • Anonym (ts)

    Jag vet att hon har hållit på mycket med satanism och magi och är väldigt intresserad av sånt. Hon har själv berättat att hon har offrat sitt blod en gång.

    Sen var det mest hur hon var mot katten, det var som den inte fanns när jag var där. Hon ville verkligen inte att vi skulle umgås med den eller prata om den.
    Och varför lämnade de kvar burken, matskål, låda, sand och mat när de hämtade den?

  • Windy

    jaaa du , härinne lär du inte få någon klarhet. Det enda du kan göra är väl att fundera över något sätt att fråga henne, hon är ju den enda som vet.

    Exempel på frågor:

    Du får väl inleda lite trevande typ..jag har tänkt på det där med katten och har lite konstiga känslor kring det..

    -vems katt är det som du passade?
    - jag vill inte döma dig, men jag har en känsla av att du skulle ha katten till något, kan det stämma?

    OT, intressant umgänge du verkar ha. Satanister och presumtiva kattplågare. Not so very nice.

  • Anonym (ts)

    Men vad ska göra sen om det är så? Ska man polisanmäla?

  • Långbenopluto
    Anonym (ts) skrev 2014-08-05 22:35:14 följande:

    Men vad ska göra sen om det är så? Ska man polisanmäla?


    Lägg av, du kan inte mena allvar?? Säg att du skämtar?

  • Windy

    Tja, djurplågeri är olagligt så det kan du ju göra. Om inte annat så för att markera att det INTE är ok.

    Men framförallt ska du prata med din kompis-MYCKET, och var envis!

  • Anonym (Hum)

    Men är det verkligen olagligt att döda en katt? Är det nåt polisen skulle bry sig om?

  • Anonym (Hum)

    Fråga ba "dödade du katten? Sjuk grej isf" sen låta det vara.

  • Anonym (ts)

    Ingen som vet om folk gör sånt här? Eller om det bara är sånt man ser i film?

Svar på tråden Jag tror att min kompis har dödat en katt!!