• linnfr­edriks­son95
    Äldre 6 Aug 00:09
    480 visningar
    4 svar
    4
    480

    vill inte ha välling eller ersättning

    hej jag har en son på 7 månader som vägrar dricka både välling och ersättning , han tycker helt enkelt inte om de längre. han äter numera gröt, vanlig mat och frukt, men klarar han sig utan ersättnig eller välling om han bara äter gröt för det mesta?
  • Svar på tråden vill inte ha välling eller ersättning
  • Äldre 6 Aug 11:38
    #1

    Välling klarar han sig definitivt utan. Han äter ju gröt, och det är ju samma sak som välling. Mest spannmål.
    Sen är det ju inte så bra om han äter för mycket gröt heller. Men äter han riktig, lagad mat och frukt också, så klarar han sig nog bra, om hans mage verkar klara det? Det är ju lite väl tidigt att sluta med ersättning, men vägrar han så är det kanske inte så mycket att göra..? Har du provat olika sorter?

  • linnfr­edriks­son95
    Äldre 6 Aug 19:53
    #2

    ja jag har testat alla sorter men det gick bra ett tag men sen ville han inte ha de mera :/

  • Anonym
    Äldre 29 Aug 11:45
    #3

    Bebisgröten innehåller ju ersättning. Jag förstår inte hur man ska hinna få in så mkt mjölk i dagsschemat när han äter gröt till frukost och kvällsmål och däremellan lagad mat till lunch och middag och så återstår då mellis som brukar bli ersättning och smörgåsrån el motsv. Blir ju inga mängder mjölk på det viset men det känns som det funkar just pga att gröten är berikad.

  • sextio­talist
    Äldre 29 Aug 11:48
    #4

    Såklart han gör det, mina syskonbarn har vägrat det utan ätit gröt i stället. Mitt eget barn var en vällingälskare (men var också ett flaskbarn, så han var van vid flaskan), men så fort han fick smak på vanlig mat och välling, så vägrade han ersättning.

Svar på tråden vill inte ha välling eller ersättning