• Kattliv

    Fler på gång med TAIWAN?

    Hej,
    Jag är ny på familjeliv och jag och min man är i skedet att samla in all dokumentation etc till presentationen som ska skickas till barnhemmet i Taiwan. Vi är redan sena då banker strulat, semestertider osv och känner en ganska stor frustation. Det hade varit roligt att få kontakt med några andra som är i liknande situation. Och så har jag en fråga. Det verkar mycket svårt att få tag på någon revisor som är villig att intyga vårt formulär "particulars of property" - är det någon som har något tips/råd att ge om detta?

  • Svar på tråden Fler på gång med TAIWAN?
  • Hjärtat längtar

    Jag föreslår att du ansöker till fb-gruppen:

    Taiwan adoption(Sweden)

    Där finns folk som nog kan hjälpa dig.

    Vi väntar BB från Taiwan men har inte behövt någon revisor. Lycka till!

  • Kattliv

    Tack för tipset! Jag har klickat att jag är intresserad av att gå med i FB-gruppen och hoppas det godkänns...

    Härligt att ni har kommit så långt att ni väntar BB. Hoppas att det kommer snart!

    Skönt att ni slapp ha en revisor som intygade att "Particulars of Property" var korrekt. Undra om de har blivit hårdare med det, eller om det bara är olika organisationer/barnhem som har olika krav. Vi har BFA.

  • Hjärtat längtar

    Ja det är spännande med väntan, vi har väntat 5 månader nu på vårt andra barn. Vi har ett barn från Taiwan redan :)

    Det är nog olika mellan organisationerna och vad barnhemmen kräver. Vi adopterar via BV och har fått fylla i en blankett sin heter financial statement men det fick vi göra helt själva.

    Lycka till!

Svar på tråden Fler på gång med TAIWAN?