• alexandra94

    Födda -94 som planerar eller är med barn!

    Hej! Alexandra heter jag och är 20 år gammal. 
    Jag och min man (född -91) gifte oss för en månad sedan och har nu bestämt att vi vill skaffa barn. 
    Vi har känt varandra sedan 7 år tillbaka men bara varit ett par i 5 år. Vi har fasta jobb och bor i en stor rymlig 3a.


    Vi är inne på andra försöket och jag är idag på BIM-5 så vi får väl se om det tagit sig denna gången.


    Någon mer som planerar barn eller är gravid?


    Kan vara kul om vi kunde dela med oss av våra erfarenheter

  • Svar på tråden Födda -94 som planerar eller är med barn!
  • liten2014

    Jag är 94 och har varit gravid. Har en liten dotter på 5.5 veckor! :) ni har något riktigt fantastiskt att se fram emot! Kram

  • alexandra94
    liten2014 skrev 2014-08-06 10:07:02 följande:

    Jag är 94 och har varit gravid. Har en liten dotter på 5.5 veckor! :) ni har något riktigt fantastiskt att se fram emot! Kram


    Stort grattis till tillskottet i familjen!


    Ja vi är så förväntansfulla av spänning, kan knappt bärga mig


    Kram!

  • Mbmw

    Hallå där!

    Är 95a och har varit tillsammans med sambon (94a) 3,5 år och förlovade i 1,5 år! Vi har pratat om barn länge men sambon har sagt att han inte riiiiktigt varit redo men så en dag här i juli sa han helt plötsligt att han kände sig 110% redo och vi skulle börja försöka.

    Fick min "riktiga" mens förra lördagen och har ÄL 15/8 så vi håller tummarna att det tar sig på första försöket!! :)

  • Maka94

    Här är en 94a till som så gärna vill ha barn just nu. Min sambo är fortfarande tveksam då han inte vet hur länge han får jobba kvar på sitt jobb. Alla våra närmsta vänner har nyligen fått barn eller precis gått ut med att dom är med barn. Just nu känns det som att alla vi umgås med har gått in i familjestadiet. Dom flesta av dom misstänker dessutom att jag är med varn, vilket jag inte är. Och det gör så ont, att dom tror att vi också ska ha barn snart. Då min längtan är så enorm.

    Ska bli spännande att följa er :)

  • alexandra94

    Vad roligt att fler hittade till tråden!


    Tyvärr fick vi inget plus förra gången är nu inne på försök 3. Beräknad mens den 21 september. 


    Hur går det för er?

  • Mbmw

    Inget plus denna månad utan får köra på nytt nu! Har ÄL till helgen men jag jobbar borta i helgen så vi får köra på dagarna innan på söndag :) Så håller vi tummarna att det tar sig då! Andra försöket nu!

  • Maka94

    Vi kämpar på med att leta fasta jobb för fullt . Vi närmar oss mer och mer ett beslut att börja försöka iallafall, man vet ju aldrig hur lång tid det tar innan man får ett pluss. Ytterligare tre vänner har gått ut med sina graviditeter och jag vill så gärna jag också!

  • Maka94

    Jag och min sambo har nu diskuterat och om allt känns rätt kommer vi börja försöka till våren :) längtar!

  • alexandra94
    Maka94 skrev 2014-09-30 18:46:20 följande:

    Jag och min sambo har nu diskuterat och om allt känns rätt kommer vi börja försöka till våren :) längtar!


    Åh så roligt för er! Förstår att du längtar nu då
  • alexandra94

    Känner mig lite hoppfull igen! Har fått en väldigt oregelbunden mens men denna månaden hittade vi min ägglossning med hjälp av ÄL-test. Plus att jag ätit rosenrot nu fram till ägglossningen och det sägs att det ska hjälpa till och göra ägglossningen mer regelbunden och det verkar som det funkar på mig


     


    Hur är det med er tjejer? :)

  • Freya1

    Hittade denna tråden nu, roligt med unga mammor :) är själv 93a, och jag och min sambo planerar att få tillskott till familjen snart! Har precis slutat med p-piller så får väl se hur lång tid det här kommer att ta :) hur går det för er? Något plus ännu?

  • alexandra94
    Freya1 skrev 2014-10-18 13:09:29 följande:

    Hittade denna tråden nu, roligt med unga mammor :) är själv 93a, och jag och min sambo planerar att få tillskott till familjen snart! Har precis slutat med p-piller så får väl se hur lång tid det här kommer att ta :) hur går det för er? Något plus ännu?


    Välkommen!! Inte vad vi vet ännu. Hoppas på plus om 14 dagar ;)
  • Anonym (Isabelle)

    Jag hoppar in här och hoppas det är ok. Jag är född 96 och min fästman och jag väntar barn! BF är på alla hjärtans dag, 14 februari 2015. Längtar så efter vår skatt! 

    Är i vecka 23+5. Vi blev gravida på andra försöket med hjälp av Natural Cycles och det rekommenderar jag alla. Än fast det inte är så lätt jämt så är den himla mycket värt då man har stenkoll  

    Hur trackar ni ägglossningen? Stickor? 

  • liten2014

    Har skrivit här innan. Har en dotter på 4 månader och är gravid igen med tvillingar ")

  • lillisaa

    Jag är -94, förlovad och bor tillsammans med killen (-89)
    Vi har bestämt oss att försöka, tog ut min p-stav för ett tag sen. Just nu väntar jag på mens (BIM +1), testade igår och det visade negativt. 

    Hoppas så mycket på ett plus.. :)

  • skepparbarn

    94 jag också med fästman 88 :) 5e försöket den här månaden och är på bim+2 utan någon som helst antydan till mens. Men det kommer väl i natt när man minst anar det ;)

Svar på tråden Födda -94 som planerar eller är med barn!