• QueenBeee

    Swefilmer, lagligt eller inte?

    Är det lagligt att ha ett konto på Swefilmer?
    Är det inte så att man till och med måste ha ett konto för att få full tillgång till alla filmer? Rent juridiskt kan det väl inte vara någon skillnad från om man inte hade det, tänker jag.

  • Svar på tråden Swefilmer, lagligt eller inte?
  • QueenBeee
    gbgumman skrev 2014-08-06 21:59:36 följande:

    Som jag fattat det är det olagligt.


    Det är lite det jag också tror, men sen hävdar en del att det bara är den som laddar upp filmerna som bryter lagen, inte den som tittar.
  • Aniiee

    Nej, det är inte olaglig att ha ett konto på swefilmer, eller att titta på streaming därifrån. Det är olagligt för DEM att streama, men inte för DIG att titta på deras streams. 

    Du har ditt på det torra, så länge du inte sitter och laddar upp film. (Det är till och med, rent krasst, lagligt att ladda ned film från Piratebay.)

    Ned = lagligt
    Upp = olagligt. Kanske. Möjligtvis.... inte ens det är 100% säkert.


    Key change, MOFO!
  • QueenBeee
    Aniiee skrev 2014-08-06 22:06:13 följande:

    Nej, det är inte olaglig att ha ett konto på swefilmer, eller att titta på streaming därifrån. Det är olagligt för DEM att streama, men inte för DIG att titta på deras streams. 

    Du har ditt på det torra, så länge du inte sitter och laddar upp film. (Det är till och med, rent krasst, lagligt att ladda ned film från Piratebay.)

    Ned = lagligt
    Upp = olagligt. Kanske. Möjligtvis.... inte ens det är 100% säkert.


    Hm, som jag trodde då. Tackar så mycket! :)
  • Aniiee
    QueenBeee skrev 2014-08-06 22:13:53 följande:
    Hm, som jag trodde då. Tackar så mycket! :)
    Any time
    Key change, MOFO!
  • jaghopparhögt
    Aniiee skrev 2014-08-06 22:06:13 följande:

    Nej, det är inte olaglig att ha ett konto på swefilmer, eller att titta på streaming därifrån. Det är olagligt för DEM att streama, men inte för DIG att titta på deras streams. 

    Du har ditt på det torra, så länge du inte sitter och laddar upp film. (Det är till och med, rent krasst, lagligt att ladda ned film från Piratebay.)

    Ned = lagligt
    Upp = olagligt. Kanske. Möjligtvis.... inte ens det är 100% säkert.


    Nej det är inte lagligt att ladda ner, det blev olagligt 2006.
  • Aniiee
    jaghopparhögt skrev 2014-08-06 22:40:22 följande:
    Nej det är inte lagligt att ladda ner, det blev olagligt 2006.
    Hmm.... lust att peka på lagparagrafen. Kan hända att jag missat något....
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2014-08-06 22:59:17 följande:
    Hmm.... lust att peka på lagparagrafen. Kan hända att jag missat något....
    ett frågetecken skulle det vara där.....
    Key change, MOFO!
  • Godnatt
    jaghopparhögt skrev 2014-08-06 22:40:22 följande:
    Nej det är inte lagligt att ladda ner, det blev olagligt 2006.
    Och det är därför streaming är en gråzon, eftersom det i juridisk mening inte är en nedladdning. Kopian som lägger sig på din hårddisk sparas bara temporärt. Att man sedan kan spara den där kopian via plugin i webbläsaren ser inte den som övervakar utan det krävs en husrannsakan för det. Något som blir lönlöst om man har sin dator krypterad med Truecrypt 7.1a.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
Svar på tråden Swefilmer, lagligt eller inte?