• Anonym (Vilse­n)
    Äldre 7 Aug 20:06
    12433 visningar
    38 svar
    38
    12433

    Är det ok att mannen kollar porr istället för att ha sex med sin fru?

    Hej på er!

    Jag grubblar på en sak och kan inte få det ur skallen.
    Jag hoppas ni kan hjälpa mig.

    Det är såhär:
    Jag och min man har varit tillsammans i över 3 år och har en två- årig son som vi älskar otroligt mycket.

    Nu är jag gravid med vårt andra barn, vårt sexliv är inte helt på topp, vilket jag kan förstå.
    Dock så är det jag som alltid är sugen på sex och vill ha sex, han säger att han inte är sugen nu för tiden då han är trött pga jobbet eller någon annan orsak.
    Jag är den som alltid vill prata om saker när det inte känns rätt, han vill mer hålla det för sig själv, han säger att hans tappade sexlust inte har med mig att göra.

    Skitsamma!!
    Jag kommer istället på honom med att kolla på porr.
    Jag blir otroligt ledsen, för jag vill så gärna ha sex men han väljer hellre att tillfredställa sig själv genom att se andra nakna kvinnor ha sex.
    Jag tycker det är otroligt förnedrande och känner mig ännu mer oattraktivare än någonsin. Visst jag är inte sexig nu när jag är gravid och tjock, men jag är hans fru. JAG DÅ? :( Ska jag också börja kolla porr och tillfredställa mig själv?

    Tycker ni det är okej att han kollar porr medan jag alltid väntar på honom för jag mer än GÄRNA vill ha sex!

  • Svar på tråden Är det ok att mannen kollar porr istället för att ha sex med sin fru?
  • Äldre 7 Aug 21:17
    #11
    Anonym (plopp) skrev 2014-08-07 20:43:27 följande:

    sex är väl ingen plikt?

    Om han nu inte vill ha sex, är det väl inte konstigare än när kvinnan inte har lust..


  • Anonym (Onan)
    Äldre 7 Aug 21:19
    #12

    Jag gissar att det inte är många män som skrivit här.

    Onani och sex med sin fru är två olika saker och fyller två olika syften. Bara för att man vill det ena betyder inte att man vill det andra.

  • SimonH­alvars­son
    Äldre 7 Aug 21:20
    #13

    Ja det är okej.

  • Äldre 7 Aug 21:28
    #14

    Det känns som om detta kunde varit jag. Vi är gifta, tillsammans i 6 år. En tvååring och en till på väg. Han har så länge jag kan minnas valt porr framför mig. Jag har gråtit, pratat, skrikit, bönat att han ska välja mig, men han blir bara arg när jag tar upp det så det går inte att ta upp längre. Jag har gett upp. Insett att jag inte kommer att ha ett "normalt" sexliv. En stor sorg faktiskt.

  • Äldre 8 Aug 08:33
    #15
    Stor sorg skrev 2014-08-07 21:28:28 följande:

    Det känns som om detta kunde varit jag. Vi är gifta, tillsammans i 6 år. En tvååring och en till på väg. Han har så länge jag kan minnas valt porr framför mig. Jag har gråtit, pratat, skrikit, bönat att han ska välja mig, men han blir bara arg när jag tar upp det så det går inte att ta upp längre. Jag har gett upp. Insett att jag inte kommer att ha ett "normalt" sexliv. En stor sorg faktiskt.


    Du väljer ju detta! Ofattbart...
  • Äldre 8 Aug 08:35
    #16
    SimonHalvarsson skrev 2014-08-07 21:20:30 följande:

    Ja det är okej.


    Hur kan du tycka att det är ok att en parter väljer porren framför sin respektive? Förstår inte hur det kan vara det? Jag hade aldrig valt en sån partner. Porr ja visst men inte före sin partner.
  • Anonym (det är svårt detta)
    Äldre 8 Aug 08:50
    #17

    Jag skulle ha svårt att acceptera att han valde porren framför mig det skall jag säga men sen vet jag inte hur det är under en graviditet. Jag vet inte om min man skulle klara av att ha sex med mig under den tiden som jag är gravid jag vet inte vad som pågår i hans huvud.

    jag kan tänka mig att det händer en del i en killes tankar under en graviditet och att det kan vara svårt att fungera som normalt. jag hoppas verkligen inte att det är så att han skulle välja porren framför mig ändå. sen beror det ju lite på hur ofta det är med som han kollar,,, är de var dag eller någon gång då och då?
    Det är klart att du kan kolla på porr och tillfredsställa dig det är väl inget fel i det ?

    Jag hoppas verkligen att ni kan komma fram till en bra lösning för er båda och att ni kan enas i detta för det är en jobbig period att gå igenom som det är för dig med graviditeten du behöver nog inte ha fler orosmoln just nu..

  • Anonym (kolla­r porr)
    Äldre 8 Aug 08:57
    #18

    Jag och maken kollar båda porr, ibland tillsammans och ibland var och en gör sig. Och jag ser det så, så länge han inte väljer porren för mig kolla hur mycket du vill.

    Men jag hade inte tyckt att det varit okej utan förklaring. För kan precis som andra hat sagt vara så att det är just för att du är gravid han inte vill ha sex.

  • Äldre 8 Aug 23:05
    #19

    Nej, jag tycker inte det är okej. Det är det inte. Inte för fem öre. Det är bara att bli förbannad på honom!

  • Anonym (Mupp)
    Äldre 8 Aug 23:43
    #20
    jomen64 skrev 2014-08-08 23:05:45 följande:

    Nej, jag tycker inte det är okej. Det är det inte. Inte för fem öre. Det är bara att bli förbannad på honom!


     Jag håller med! Han ska banne mig ställa upp på sex när det krävs istället för att låta han utforska sitt kön på egen hand! Karljävel som inte vet hut!
Svar på tråden Är det ok att mannen kollar porr istället för att ha sex med sin fru?