• Henles slyna

    Skulle du vilja veta?

    Ponera att du erbjuds möjligheten att vakna upp imorgon bitti, med vetskapen om vad som händer efter döden (utan att du faktiskt är död, givetvis). Det handlar inte om att du får en religiös övertygelse av något slag som senare skulle kunna visa sig vara fel, utan du skulle, med 100% säkerhet, veta vad som kommer hända.

    Skulle du tacka ja eller nej till erbjudandet?

    Om inget av svaren passar så försök välja det som passar in bäst, och skriv sedan gärna en kommentar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du vilja veta?
  • vampyria2

    Ja efter som jag nu känner mig väldigt säker på att efter döden så är vi bara borta och över så kan det ju bara bli något bättre om det nu mot all förmodan skulle finnas nått liv efter döden, så kör på.
    Nu är jag inte speciellt rädd för döden just pga att är man död så är man död och vet ju inget ändå, men som sagt av ren nyfikenhet så skulle jag vilja få svar på det hela.

  • Stårschan

    Nej, jag skulle inte vilja veta. Jag tycker att livet gör sig bäst med vissa överraskningar. Jag ville inte heller veta vad mina barn hade för kön innan de föddes.

  • kivirush

    Visst, det hade väl varit intressant att veta. Men eftersom jag är av övertygelsen att inget händer efter döden så hade det varit roligt att veta om det hade varit fel. Så jag hade inte blivit besviken om inget händer.


    ty dessa ord är trovärdiga och sanna.
  • Henles slyna

    Jag är något slags blandning mellan ateist och agnostiker, så jag tror att för mig skulle svaret mest sannolikt vara en besvikelse och jag skulle ångra att jag valde att få veta. Samtidigt är jag så himla nyfiken, så det finns inte en chans att jag skulle tacka nej.

  • Josephine96

    Ja, absolut utan tvekan. Finns det ett efterliv så är det ju lugnande och finns det inget efter döden så skulle jag ta yolo på blodigt allvar och ta extrem vara på livet

  • DenNamnbitne

    Nej, jag vill inte veta. Jag sätter för stort värde på tillvaron för att låta min respekt för densamma försvinna över en natt. Om jag skulle få svart på vitt att vi bara skulle försvinna efter döden skulle det nog kännas rätt tomt. Då svävar jag hellre i en mystiskt och spännande osäkerhet.

  • youarefools

    Jag svarade nej eftersom att det är oviktigt, men på något sätt skulle du kanske se till att sköta det här livet bättre ifall om du visste att du bara låg i marken och var död om du dör? :P...

  • Forumdeltagaren

    Jag skulle gärna vilja veta. Jag tror att vi lever som andar efter döden men mer detaljerat skulle jag vilja veta.
    Men om jag fick veta att efter döden finns ingenting längre då tycker jag att det vore lika bra att avsluta mitt liv inom kort.

  • MiniEgo

    Jag vill veta med 100% säkerhet, bara för att bekräfta vad jag redan vet. men det är inget måste :)

Svar på tråden Skulle du vilja veta?