• lemarie

    Har någon testat healing?

    Jag har bokat tid för en Healing hos en kvinna jag tidigare träffat och som jag känner kan det hon gör. Jag undrar om någon tidigare upplevt hur en healing påverkar? Känns det? Känslomässigt kan man börja gråta, osv?

  • Svar på tråden Har någon testat healing?
  • Vassochtaggig
    lemarie skrev 2014-08-10 15:28:36 följande:

    Jag har bokat tid för en Healing hos en kvinna jag tidigare träffat och som jag känner kan det hon gör. Jag undrar om någon tidigare upplevt hur en healing påverkar? Känns det? Känslomässigt kan man börja gråta, osv?


    Vad är det som du känner att hon kan? Är du sjuk och tror att hon kan göra dig frisk. Svar: Nej, det kan hon inte! Är du lite ledsen och nere och tror du att hon kan hjälpa dig med det. Svar: Ja, men det beror inte på att hon har några övernaturliga krafter utan att om man är ledsen och någon bryr sig är det lätt att börja gråta och att gråta kan lätta. En undran bara: brukar du skriva till jultomten också? Healing påverkar annars bara plånboken genom att den blir plattare.
  • Pellelilla

    Hej!

    Jag har fått healing. Var mycket skeptisk och är nog det fortfarande. Jag skulle inte gå på healing för att bota min cancer eller någon annan svår sjukdom.

    Jag gick för att få mer energi, kraft att förändra och boosta mitt immunförsvar. Allt detta fungerade. Jag gick två gånger, första gången sov jag ett dygn efteråt. Kände inget särskilt där och då som jag fick healingen. Andra gången blev ett tumult av känslor och tårar och andnöd. Men det gick bra det med.

  • lisaamanda

    Jag har fått healing/Reiki flera gånger och för mig fungerade det fantastiskt bra, bättre än va jag hade förväntat mig. Jag var halvsides förlamad och satt i rullstol men efter en omgång healing så kunde jag gå med hjälp av rullator och nu 1 år senare med regelbunden healing så kan jag gå utan hjälpmedel.

    Jag kan fortfarande inte cykla eller springa men med tanke på att alla läkare och sjukgymnaster sa att jag skulle få sitta i den där rullstolen resten av livet så känns det som att det är helt ok ändå :)

    Sen tror jag inte att det kommer fungera om du redan har bestämt sig för att det inte aka fungera så gå dit med ett öppet sinne så kanske det fungerar för dig man vet aldrig :)

  • lisaamanda

    Glömde säga att det kan kännas varmt, kallt, som att det blåser eller som att det är vatten och man kan börja gråta eller skratta okontrollerat men det är normalt och det brukar personen som utför healingen säga till om innan också. Lycka till

  • Nerfherder
    lisaamanda skrev 2014-08-10 20:41:23 följande:

    Glömde säga att det kan kännas varmt, kallt, som att det blåser eller som att det är vatten och man kan börja gråta eller skratta okontrollerat men det är normalt och det brukar personen som utför healingen säga till om innan också. Lycka till


    Hört talas om Placebo?
  • iceball
    Nerfherder skrev 2014-08-11 08:31:21 följande:

    Hört talas om Placebo?


    Spelar det någon roll, egentligen?

    Jag själv har kronisk värk, hade jag trott att det fungerade så hade jag antagligen testat, nu är jag dock alldeles för skeptisk så jag skulle inte ens få en placeboeffekt. Men jag önskar att jag trodde att det fungerar. Har man tex ont hela dagarna, varje dag, så söker man alla möjliga alternativ och skiter fullständigt i om det "är bluff och båg", så länge man själv mår bra av det och tycker att det hjälper så ska man köra på.
  • lisaamanda
    Nerfherder skrev 2014-08-11 08:31:21 följande:
    Hört talas om Placebo?
    Hade det varit något psykologiskt som låg i grunden till just mina hälsoproblem hade jag säkert kunnat tänka mig att det var en placebo effekt och som en tidigare skrev, det spelar ingen roll varför det fungerar bara det hjälper.

    Nu är jag väldigt övertygad om att det inte kan vara en placebo effekt för jag tror inte att man kan börja gå igen bara för att man tror att man ska kunna det, hade det varit så lätt hade jag inte suttit i rullstolen så länge.

    Sen förstår jag självklart att alla inte tror på alternativ medicin och det är helt ok jag svarade endast utifrån mina erfarenheter.
  • Nerfherder

    Har ni tänkt på, att om det verkligen var 100% vederlagt att healing funkade, då skulle det inte ens kallas "alternativ medicin" utan "medicin".

  • iceball
    Nerfherder skrev 2014-08-11 09:09:13 följande:

    Har ni tänkt på, att om det verkligen var 100% vederlagt att healing funkade, då skulle det inte ens kallas "alternativ medicin" utan "medicin".


    Men ser du ens vad vi svarat?
Svar på tråden Har någon testat healing?