• Äldre 10 Aug 21:58
    23498 visningar
    10 svar
    10
    23498

    Får vi inte använda Ikea madrasserna på 3 dygn? :(

    Köpte nya madrasser idag på Ikea. De var sånna tjocka bäddmadrasser som var typ vakuumförpackade. Tjejen i kassan sa typ att man inte fick använda dom på 3 dygn eftersom de typ måste vecklas ut ordentligt? Vad händer om man använder dom ändå? Förstör man dom å lr? Trist att behöva vänta 3 dygn ?

  • Svar på tråden Får vi inte använda Ikea madrasserna på 3 dygn? :(
  • Äldre 10 Aug 22:04
    #1

    Vi har använt dom samma kväll!

  • Äldre 10 Aug 22:06
    #2

    Var de vakuumförpackade? Sa dom nånting om det när ni köpte dom?

  • Äldre 10 Aug 22:11
    #3

    Hej, köpte också madrasser förra året och anledningen till de 3 dygnen är att madrassen ska hinna återfå sin form och bli som den ni provade i butiken. Använder ni dem direkt kan de bli inte utveckla sig och kommer vara ihoptryckta för alltid. De gör att de kan vara hårdare än vad ni tänkt er.

  • Äldre 10 Aug 22:16
    #4
    Humlan88 skrev 2014-08-10 22:06:30 följande:

    Var de vakuumförpackade? Sa dom nånting om det när ni köpte dom?


    Ja, de var vacumförpackade. ingen sa ett ljud om detta med 3 dygn.
  • Äldre 11 Aug 12:07
    #5

    Är det därför mina kändes mjuka i affären och hemma är det hårda?

  • Äldre 11 Aug 12:27
    #6
    Korpen skrev 2014-08-10 22:16:13 följande:
    Ja, de var vacumförpackade. ingen sa ett ljud om detta med 3 dygn.
    Ribbedibb skrev 2014-08-11 12:07:14 följande:
    Är det därför mina kändes mjuka i affären och hemma är det hårda?

    Och det är också märkligt att folk inte läser bruksanvisningen som följer med.

    Jag själv har köpt madrasser på IKEA och i varje madrass så låg det ett papper på flera olika språk och det stod i klartext..
    "Använd inte madrassen på de två första dygnen, detta är för att den skall rätta till sig för att få sin rätta form och funktion".

    I dag så ser man att det är bipacksedlar i stället med en bild. Bilden visar att man rullar upp madrassen och så en klocka så står det 72timmar.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Äldre 11 Aug 15:30
    #7

    Fan vad du är bra! Öööh..

  • nernu
    Äldre 12 Aug 09:21
    #8

    Hur kan man missa det? Det är ju en stor text med bild över hela rullen?

  • Mon 20 May 2019 09:55
    #9

    så jag fick madrassen igår och sov 1 natt utan att låta den vara. vad händer nu om jag inte sover i den i 3 nätter från och med idaG eller är det försent nu och jag måste beställa en ny maddrass Rynkar på näsan

  • Mon 20 May 2019 10:14
    #10
    EnAnonumius skrev 2014-08-11 12:27:13 följande:
    Ribbedibb skrev 2014-08-11 12:07:14 följande:
    Är det därför mina kändes mjuka i affären och hemma är det hårda?

    Och det är också märkligt att folk inte läser bruksanvisningen som följer med.

    Jag själv har köpt madrasser på IKEA och i varje madrass så låg det ett papper på flera olika språk och det stod i klartext..
    "Använd inte madrassen på de två första dygnen, detta är för att den skall rätta till sig för att få sin rätta form och funktion".

    I dag så ser man att det är bipacksedlar i stället med en bild. Bilden visar att man rullar upp madrassen och så en klocka så står det 72timmar.
    är det försent nu? sov en natt med maddrasse direkt efte jag packa upp. missförstog texten på pappret trodde även om man använda direkt och sov att det skulle bli mjukare efter tredje dagen
Svar på tråden Får vi inte använda Ikea madrasserna på 3 dygn? :(