• Äldre 11 Aug 21:56
    2254 visningar
    12 svar
    12
    2254

    Vilka overaller har långa ben?

    Proportionerna på overallerna varierar ju mellan märken. Kappahl, Lindex och Didrikson har korta ben/mycket häng vilket inte funkar på våra barn. 

    Vilka overaller har långa ben och 10 000 vattenpelare?

  • Svar på tråden Vilka overaller har långa ben?
  • Äldre 11 Aug 22:40
    #1

    Gneis är långbenta. Vet inget om vattenpelare dock. Dom har bra info på hemsidan

  • veh
    Äldre 11 Aug 22:52
    #2

    Gneis har passat bra till mitt långbenta barn minns inte exakt vattenpelare, men det är minst 10 000.

  • Maisie
    Äldre 11 Aug 22:57
    #3

    Det beror faktiskt inte bara på vilket märke utan vilken modell och även storlek. Kaxs fungerade på min långbenta dotter (som dock växer långsamt) men inte förrän hon lämnat småbarnsstorlekarna. Didriksons (en babyoverall) hade löjligt korta ben så satt hon i en gunga så slutade benen vid knäna och när hon gick hade hon grenen nedanför knäna.. Jag har svårt att tro att det är lika illa i storabarnsmodellerna.

  • Äldre 11 Aug 23:00
    #4

    Jag gneis har funkat bäst hos mina långbenta barn också.

    Polarn går fetbort, reima är inte optimal men funkar om än på gränsen.

  • Äldre 11 Aug 23:07
    #5

    Så lustigt, jag tänkte gå in och skriva att Gneis har korta ben... Men då är det kanske så att mina barn har extremt långa ben då?

  • Äldre 12 Aug 12:12
    #6

    De äldre modellerna är bättre än de nya på gneis. De fick klagomål över att det var för långa ben och att overallerna var för smala.

    Synd för det passade mina långbenta smalisar perfekt. Mm ff tycker jag det är ett av de bättre märkena i formen. Nyaste overallen jag äger är dock från 2012

  • Äldre 12 Aug 14:28
    #7

    Jag tycker att overallerna generellt har rätt märkliga proportioner. Jag har i och för sig tunna barn, men de har inte särskilt långa ben....snarast rätt normala skulle jag säga i förhållande till resten av kroppen. Pratade med en tillverkare varför det var så och det är för att de ska kunna sitta i overallerna? Fattar inte. De får ju inte kortare ben för att de sitter utan snarare behöver benen vara längre. Antar att de kompenserar för att byxbenen behöver vara längre när de sitter utan att de blir för långa när de står upp. Lägger till extra utrymme i överdelen istället så att de får häng när de står upp men inte dras upp i benen när de sitter. Jag vet inte ja, Det är ju resår ändå nedtill så om de är lite för långa i benen gör ju inget.

  • Äldre 12 Aug 15:49
    #8
    Maisie skrev 2014-08-11 22:57:29 följande:

    Det beror faktiskt inte bara på vilket märke utan vilken modell och även storlek. Kaxs fungerade på min långbenta dotter (som dock växer långsamt) men inte förrän hon lämnat småbarnsstorlekarna. Didriksons (en babyoverall) hade löjligt korta ben så satt hon i en gunga så slutade benen vid knäna och när hon gick hade hon grenen nedanför knäna.. Jag har svårt att tro att det är lika illa i storabarnsmodellerna.


    När kan småbarnsstorlekarna tänkas ta slut då? Äldsta ska ha 110 (hon är 102cm och vi brukar köpa en stl större att ha som reservoverall och som sen blir ordinarie overall året därpå) men när vi testade var benen på den i 110 precis lagom nu vilket innebär att vi skulle behövt skaffa en i 116...
  • veh
    Äldre 13 Aug 23:08
    #9

    Hade en gneis inhandlad för två år sedan, i stl 98, som satt jättebra. Kaxs inhandlad i fjol i stl 104 hade för korta ben. Med amningshjärna och bebissömnbrist så insåg jag inte felet på modellen, utan trodde att jag tänkt fel och köpt för liten overall, trots att jag testat "overallgrepp" ordentligt. Köpte en i stl 110, som funkade i benlängd. Men som då var väldigt stor i övrigt, då gick det upp ett ljus...

    Vet inte vad vi ska satsa på i år...

  • gbgumm­an
    Äldre 2 Sep 06:02
    #10

    Det finns overaller där man skälv kan sprätta upp för att förlänga ärmar och ben.

  • Äldre 3 Sep 23:19
    #11

    Reima har varit bra för oss!

  • Äldre 8 Sep 23:08
    #12

    Molo har funkat bra på min långbenta dotter.

Svar på tråden Vilka overaller har långa ben?