• Bernie
    Äldre 12 Aug 03:15
    2081 visningar
    4 svar
    4
    2081

    Frun ska samråda om att måla om i mitt/ditt hus mm?

    Min fru är jätteduktig och tjänar bra med pengar men allt är inte bra.

    Jag råkar äga huset vi bor i och min ambitiösa fru är morgonpigg, så jag sagt och skrivit att ändringar i eller på huset måste hon samråda med mig om först. Men det är för krångligt så hon kan var duktig och måla putsen med fel färg så putsen ramlar ner, såga ner träd, slänga en del av mina kläder, rensa mina hyllor pga damm och packa ner eller igår börja måla om vardagsrummet, utan att fråga mig först.

    Jag kan istället bli väckt, chockad och funderar på om hon vill skilja sig, eller att jag ska få en infarkt och dö, då hon trotsar alla avtal om samråd. Vi har prata om det massor i åratal men det fastnar inte. Hon sparar tid och kör över mig, som blir mest förbannad när  jag ska leta efter mina saker nerpackade från hyllorna. Och måste tänka lite på värdet på huset så det inte skadas.

    Hennes enda försvar är att hon betalar räkningarna och tar det på firman, men jag betalar huset.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Frun ska samråda om att måla om i mitt/ditt hus mm?
  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 12 Aug 07:04
    #1

    Den dagen du gifte dig gick du automatisk med på utan att veta om det att du LLTID har fel oavsett.

  • Äldre 12 Aug 08:37
    #2

    Jag hade fått tokspel.


    If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • Äldre 12 Aug 08:37
    #3

    Jag skulle bli vansinnig

  • Bernie
    Äldre 12 Aug 13:14
    #4

    Tur att jag inte är våldsam och kan se fördelar också.

Svar på tråden Frun ska samråda om att måla om i mitt/ditt hus mm?