• Äldre 12 Aug 14:25
    1977 visningar
    5 svar
    5
    1977

    Vilken tvillingvagn är bäst i norr?

    Väntar smått i februari och undrar vilken vagn som passar det norrländska klimatet och terrängen bäst? Vilket märke hade ni?

    Behöver man ha åkpåsar i liggdelarna i vagnen? Eller räcker det med kudde, täcken + ytterkläder?

    Hade en Brio m mjuklift när första barnet var litet, men det var på senvåren och för 11år sedan. Mycket har hänt sedan dess...

    Skulle bli jätteglad och tacksam för hjälp och råd!

  • Svar på tråden Vilken tvillingvagn är bäst i norr?
  • Äldre 13 Aug 14:06
    #1

    Vi bor högt uppe i norr, det brukar vara mycket snö på vintern och vara slaskigt på våren! Mina tvillingar föddes i februari, vi hade då en emmaljunga double citycross med fasta hjul vilket funkade rätt så bra. Men det visade sig någon månad senare då barnen var typ 4-5 månader att vagnen var alldeles för trång (speciellt på hösten/vintern igen då de skulle vara åkpåsar, tjockare kläder osv) sen tyckte jag inte de satt riktigt bra i vagnen och de väckte varandra då en vaknade efter middagsvila.

    När vi stått ut med den ett år, lagom till december så köpte vi en emmaljunga double viking som vi är otroligt nöjda med!! Den är inte lika bra som med fasta hjul, men hjulen går att låsa och det gör att det går att ta sig fram i snön! Jag skulle rekommendera den faktiskt!

    Snurrbara hjul är det bästa vi köpt, och det är ju inte så hemskt många månader man ska bråka i snön! Att ha fasta hjul blev ganska snabbt tungt i svängarna också!

    Om ni inte kollat in emmaljunga double viking tycker jag ni ska göra det????

  • Äldre 13 Aug 15:12
    #2

    Tack för ditt svar!

    Var runt och kollade på vagnar igår, men de hade tyvärr inte fått hem nya Emmaljunga än. Så vi ska åka tillbaka senare och kolla in den.

    Mannen fastnade för Babytravel Dublin och jag gillade Bugaboo Donkeyn bäst. Båda har ju sina för-och nackdelar. Men Bugaboon är ju sjukt dyr, så jag tror inte att det blir den ändå. Möjligen om man får tag på en begad.

  • Äldre 13 Aug 19:21
    #3
    Thildra skrev 2014-08-13 15:12:03 följande:

    Tack för ditt svar!

    Var runt och kollade på vagnar igår, men de hade tyvärr inte fått hem nya Emmaljunga än. Så vi ska åka tillbaka senare och kolla in den.

    Mannen fastnade för Babytravel Dublin och jag gillade Bugaboo Donkeyn bäst. Båda har ju sina för-och nackdelar. Men Bugaboon är ju sjukt dyr, så jag tror inte att det blir den ändå. Möjligen om man får tag på en begad.


    I babytraveln kan man ha bebisarna mot sig när de har legat klart i liggdelarna?

    Själv så är jag glad över att jag kan ha barnen mot mig så jag ser dem och dom ser mig, barnen sitter fortfarande mest mot mig och de är idag 1,5år, de trivs helt enkelt bäst när de ser oss på promenaderna:) men det där är ju en smaksak..:)

    Bugaboo donkeyn tycker jag också ser fin ut, har dock aldrig riktigt fått klämma och känna på en så har inga egna erfarenheter utav den vagnen, dock har jag bekanta som har den och det är några som tycker att sitsarna är små och korta, alltså att de blir trångt för barnen och även att den känns plastig och "ranglig".

    Emmaljungas sitsar upplever jag rymliga och inte alls för korta, samt att jag inte tycker att emmaljungan känns ranglig, men som sagt så har jag ingen egen erfarenhet av bugaboon så jag kan enbart gå efter rykten:)

    Lycka till med vagn köp och de kommande små bebisarna:)
  • Äldre 15 Aug 09:23
    #4

    Tack!

    Med Babytraveln kunde tyvärr inte de sitta vända mot den som kör, så det är en nackdel.

    Tyckte inte att Bugaboon var mer ranglig än t.ex. Kronans syskonvagn.

    Men vi ska som sagt åka tillbaka och kolla på Emmaljungan när den har kommit.

  • Äldre 22 Feb 22:22
    #5

    Hej!

    Vi bor på landet där det inte finns asfalt. Bumbleride Indie Twin fungerar utmärkt och har testats både i snö, regn och på semester i sand och skog!


Svar på tråden Vilken tvillingvagn är bäst i norr?