• Bernie

    Flyktingar överges, ska de hjälpas där eller här?

    Vi hörde just hur FN/Unicef bara körde förbi de stackare som flyr ISIS nu. FN/UNHCR som tar hand om flyktingar i närområden tiggde nyligen pengar.
    7 partier av 8 vill ge oerhörda belopp på att flyktingar ska komma hit från hela världen, men alla 40 miljoner kan inte komma och nästan inget ges till hjälp i närområdena.

    Är det bara SD som vill göra tvärtom, att hjälpa många ggr fler där mest flyktingar är, hellre än att hjälpa en liten del här?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flyktingar överges, ska de hjälpas där eller här?
  • Anonym (Röstande)

    Måste vi rösta på SD för att få ordning på det här?

  • Nissenissenissenissenissenissenisse

    Kan inte alla som kritiserar SD:s flyktingpolitik förklara hur detta är humant? 

  • Bernie
    Nissenissenissenissenissenissenisse skrev 2014-08-12 23:08:13 följande:
    Kan inte alla som kritiserar SD:s flyktingpolitik förklara hur detta är humant? 
  • Penida

    Lycka till TS, kanske röstar nån stackare på SD efter denna väldigt ensidiga omröstning. Om man ska vara realistisk pekar inget på att Jimmie kommer vara vår statsminister eller få speciellt stort inflytande, det spelar liksom ingen roll hur många konton ni skapar här. I valet har ni bara en röst.


    Avskyr CIO-metoder
  • Bernie
    Penida skrev 2014-08-13 00:48:48 följande:
    Lycka till TS, kanske röstar nån stackare på SD efter denna väldigt ensidiga omröstning. Om man ska vara realistisk pekar inget på att Jimmie kommer vara vår statsminister eller få speciellt stort inflytande, det spelar liksom ingen roll hur många konton ni skapar här. I valet har ni bara en röst.
    Nej den var tvåsidig och du röstade här så förklara då gärna hur pengarna etc. ska räcka till?

    Enligt senaste mätningen blir SD vågmästare men jag vet ett litet parti som är bättre
  • Penida
    Bernie skrev 2014-08-13 01:33:44 följande:
    Nej den var tvåsidig och du röstade här så förklara då gärna hur pengarna etc. ska räcka till?

    Enligt senaste mätningen blir SD vågmästare men jag vet ett litet parti som är bättre
    Jag röstade? Nej, det gjorde jag inte.

    Ja, du gillar väl det där DSP eller vad de nu heter?

    Godnatt Runnes.
    Avskyr CIO-metoder
  • Bernie
    Penida skrev 2014-08-13 01:38:46 följande:
    Jag röstade? Nej, det gjorde jag inte.

    Ja, du gillar väl det där DSP eller vad de nu heter?

    Godnatt Runnes.
    Nej ett annat
  • Anonym
    Penida skrev 2014-08-13 00:48:48 följande:

    Lycka till TS, kanske röstar nån stackare på SD efter denna väldigt ensidiga omröstning. Om man ska vara realistisk pekar inget på att Jimmie kommer vara vår statsminister eller få speciellt stort inflytande, det spelar liksom ingen roll hur många konton ni skapar här. I valet har ni bara en röst.


  • Anonym (drottningen regerar)
    Penida skrev 2014-08-13 00:48:48 följande:

    Lycka till TS, kanske röstar nån stackare på SD efter denna väldigt ensidiga omröstning. Om man ska vara realistisk pekar inget på att Jimmie kommer vara vår statsminister eller få speciellt stort inflytande, det spelar liksom ingen roll hur många konton ni skapar här. I valet har ni bara en röst.


    Dom kommer att få 79st nya röster iaf. Mvh vi här på schakklubben. hata inte din motståndare då han kan vara din bäste vän
  • Anonym (Acke)

    Jag kommer att rösta på ert parti som gör både och. Dvs hjälper de som kommer hit, och hjälper på plats. Och eftersom inget annat parti vill sänka biståndet med 28 miljarder som SD vill göra, så räcker pengarna till både och.

  • Gert
    Anonym (Acke) skrev 2014-08-21 19:43:55 följande:

    Jag kommer att rösta på ert parti som gör både och. Dvs hjälper de som kommer hit, och hjälper på plats. Och eftersom inget annat parti vill sänka biståndet med 28 miljarder som SD vill göra, så räcker pengarna till både och.


    SD vill hjälpa de som kommer och hjälpa mer på plats. SD vill inte stoppa flyktinginvandringen.

    Alliansen tar biståndspengarna och använder på invandring och migration här hemma i Sverige.
Svar på tråden Flyktingar överges, ska de hjälpas där eller här?