• Anonym (Jag)

    Fungerar geishakulor?

    Om man vill få tightare underliv fungerar geishakulor då? Hur mycket måste man träna och hur ofta för att få resultat?

  • Svar på tråden Fungerar geishakulor?
  • Anonym (Knipkulor)

    För att träna underlivet ska man använda knipkulor inte geishakulor, knipkulor är större och tränar hela muskulaturen, geishakulor kan väl träna slidöppningen lite...
    annars kan man använda Tight gel för att bli tightare, fungerar jätte bra! :)
    www.morethanlove.se/apotek/lusthojande/viamax-tight-gel Den gör det också lättare att få invändig orgasm :P

  • Anonym (Jag)

    Jag har köpt tight gel och beställt knipkulor (tror jag) tänkte om man kombinerar det o tränat 30 min varje dag?

  • NattaLind

    Det som är absolut bäst är självknipande kulor, till exempel http://www.himmelriket.se/the-dukes-p-972-c-332.aspx. Geishakulor är främst till för att ha i slidan under samlag som stimulation för tjej och kille. Geishakulor kan du använda som knipkulor men dessa är bökiga att hålla kvar inne om du inte redan är hyfsat tränad, och de tränar heller inte hela muskeln.

    Självknipande kulor tränar dina muskler utan att du behöver göra något, du för in dem med lite glidmedel och sedan stannar de kvar där. Med andra ord kan du städa, gå till affären eller vad du nu vill under tiden! :)

    Finns maaaassor av plus med tränade slidmuskler:
    - föda barn gör mindre ont
    - efter barn blir du "tight" igen
    - du minskar risken för framfall
    - du kan få fler och starkare orgasmer
    - du kan styra dina orgasmer bättre
    - killar brukar känna av när vi har starka muskler därnere
    - risken för inkontinens blir mindre/du kan träna bort inkontinens


  • Anonym (Jag)

    Jag har provat mina knipkulor nu två dagar i rad i ca 15 min åt gången. Det är inga problem att stoppa in dom o gå med dom men när jag ska ta ut dom gör det förbaskat ont att jag är öm o irriterad där nere nu. Så ska det väl inte vara?

  • NattaLind
    Anonym (Jag) skrev 2014-08-16 16:49:49 följande:

    Jag har provat mina knipkulor nu två dagar i rad i ca 15 min åt gången. Det är inga problem att stoppa in dom o gå med dom men när jag ska ta ut dom gör det förbaskat ont att jag är öm o irriterad där nere nu. Så ska det väl inte vara?


    Vad har du för knipkulor?
    Använder du glidmedel när du för in dom?
  • Anonym (Jag)
    NattaLind skrev 2014-08-18 09:16:16 följande:

    Vad har du för knipkulor?

    Använder du glidmedel när du för in dom?


    Dom heter Geisha twin balls, två kulor i gummimaterial och väger 65 gram styck. Tas ut med hjälp av ett snöre. Jag har använt glidmedel men vågar inte använda dom mer nu för sist jag använde dom gjorde det så ont när jag skulle få ut dom att jag höll på svimma.
  • NattaLind
    Anonym (Jag) skrev 2014-08-18 13:33:13 följande:
    Dom heter Geisha twin balls, två kulor i gummimaterial och väger 65 gram styck. Tas ut med hjälp av ett snöre. Jag har använt glidmedel men vågar inte använda dom mer nu för sist jag använde dom gjorde det så ont när jag skulle få ut dom att jag höll på svimma.
    Ja men då har du självknipande kulor i alla fall.

    Använder du vattenbaserat glidmedel? Detta torkar ju in rätt så snart så när det är dags att ta ut dem finns det inget glid kvar som hjälper till. Det glidmedel du behöver måste vara silikonbaserat, då torkar det inte in under tiden du har äggen i dig :)
  • Anonym (Jag)
    NattaLind skrev 2014-08-19 09:18:25 följande:

    Ja men då har du självknipande kulor i alla fall.

    Använder du vattenbaserat glidmedel? Detta torkar ju in rätt så snart så när det är dags att ta ut dem finns det inget glid kvar som hjälper till. Det glidmedel du behöver måste vara silikonbaserat, då torkar det inte in under tiden du har äggen i dig :)


    Aha okej får prova med annat glidmedel! Efter jag använt dom har jag fått rikliga flytningar...
  • Anonym (knip...)

    Jag köpte såna här: 


    Jag har inte fött barn eller så, men knipövningar sägs ju ha flera bra effekter. 

    Jag hade läst att man kunde träna upp musklerna med dessa genom att sova med dem. Sagt och gjort. Problemet var att morgonen efter så höll jag inte på att få ut dom igen. Jag drog och drog i snöret men hela underlivet krampade och ville inte släppa. Det tog en bra stund innan jag fick ut dem......har aldrig använt dom igen. Fy fan för paniken jag kände, trodde jag skulle behöva uppsöka läkare en stund där. 

  • Anonym (Jag)
    Anonym (knip...) skrev 2014-08-19 20:05:47 följande:

    Jag köpte såna här: 

    Jag har inte fött barn eller så, men knipövningar sägs ju ha flera bra effekter. 

    Jag hade läst att man kunde träna upp musklerna med dessa genom att sova med dem. Sagt och gjort. Problemet var att morgonen efter så höll jag inte på att få ut dom igen. Jag drog och drog i snöret men hela underlivet krampade och ville inte släppa. Det tog en bra stund innan jag fick ut dem......har aldrig använt dom igen. Fy fan för paniken jag kände, trodde jag skulle behöva uppsöka läkare en stund där. 


    Precis så kände jag med... Vågar inte använda dom för är orolig att dom fastnar eller smärtan när jag ska ta ut dom. Sen känns det lite som underlivet blev väldigt irriterat efteråt och har jätte mycket flytningar där nere nu :-/
  • Anonym (Lillaknip)

    Jag måste fråga, hur sjutton funkar de egentligen? Hur kan de vara självknipande? Jag förstår verkligen inte???? För längesedan köpte jag ett par liknande kulor som de på bilden, stoppade in dem och sen. Jaha. Där satt de. På vilket sätt tränar de muskulaturen? 

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lillaknip) skrev 2014-08-19 21:25:31 följande:

    Jag måste fråga, hur sjutton funkar de egentligen? Hur kan de vara självknipande? Jag förstår verkligen inte???? För längesedan köpte jag ett par liknande kulor som de på bilden, stoppade in dem och sen. Jaha. Där satt de. På vilket sätt tränar de muskulaturen? 


    Jag har faktiskt ingen aning, men har läst att musklerna aktiverad automatiskt i slidan när kulorna är inne.
  • Anonym (tacksam för hjälp)

    Hur vet man om dom är självknipande? Är det dom som sitter ihop, som bilden ovan? Har tänkt beställa sådana självknipande men vill ju vara säker på att jag tar rätt :)

  • NattaLind

    Självknipande kulor - då har dom en vikt i varje ägg som far runt därinne varje gång man rör på sig (om man skakar på dom när man håller i dem så känner man tydligt att det är en vikt därinne och man hör den dessutom).

    Där man går rör sig denna vikt och där den träffar väggen på ägget drar slidmusklerna ihop sig automatiskt. Med andra ord självknipande, vi behöver inte knipa för att träna upp musklerna. Vi känner inte när musklerna drar ihop sig.

    Däremot - att sova med knipkulor är rätt så motsägelsefullt och jag har aldrig hört något liknande. Knipkulor ska vara inne 10-15 min kanske 2-3 gånger i veckan om man är otränad, annars får man träningsvärk som känns som mensvärk. Dessutom måste du röra på dig för att musklerna ska dra ihop sig. För man in knipkulorna och sedan bara ligger där (sover) så sker ingen aktiv träning.

    Som sagt, testa med silikonglidmedel tjejer! Det torkar inte in. Och kom ihåg att kulorna inte ska vara inne speciellt länge i början :)


  • Anonym (Jag)
    NattaLind skrev 2014-08-20 08:27:43 följande:

    Självknipande kulor - då har dom en vikt i varje ägg som far runt därinne varje gång man rör på sig (om man skakar på dom när man håller i dem så känner man tydligt att det är en vikt därinne och man hör den dessutom).

    Där man går rör sig denna vikt och där den träffar väggen på ägget drar slidmusklerna ihop sig automatiskt. Med andra ord självknipande, vi behöver inte knipa för att träna upp musklerna. Vi känner inte när musklerna drar ihop sig.

    Däremot - att sova med knipkulor är rätt så motsägelsefullt och jag har aldrig hört något liknande. Knipkulor ska vara inne 10-15 min kanske 2-3 gånger i veckan om man är otränad, annars får man träningsvärk som känns som mensvärk. Dessutom måste du röra på dig för att musklerna ska dra ihop sig. För man in knipkulorna och sedan bara ligger där (sover) så sker ingen aktiv träning.

    Som sagt, testa med silikonglidmedel tjejer! Det torkar inte in. Och kom ihåg att kulorna inte ska vara inne speciellt länge i början :)


    Ska testa det! Men jag har väl inte förstört något där nere nu?
  • NattaLind
    Anonym (Jag) skrev 2014-08-20 10:59:02 följande:
    Ska testa det! Men jag har väl inte förstört något där nere nu?
    Det tror jag absolut inte.

    Vi tjejer behöver ju lite glid för att saker ska kunna glid in och ut, och höljer på knipkulor är gjorda för att stanna kvar - hade varit jobbigt om de ville smita ut hela tiden :) Så att det gör ont när man försöker ta ut dem är inte så konstigt, det blir stor friktion. Prova med silikon nästa gång, och gärna något som är välgörande för våra slemhinnor så kommer det gå kanon!

    Är du orolig kan du prova med att bara ha dem inne 5 minuter åt gången i början tills du känner dig trygg :)
Svar på tråden Fungerar geishakulor?