• Äldre 13 Aug 13:02
    2671 visningar
    2 svar
    -1
    2
    2671

    Hällsboskolan för barn med språksstörning

    Vår son har nyss blivit antagen till Hällsboskolan i Stockholm för barn med språksstörning.  Jag kan enbart hitta 'officiell' information om skolan (vilken låter fantastiskt bra), men vore väldigt intresserad att komma i kontakt med föräldrar till barn som antigen gå/har gått på Hällsbo, eller kanske har barn i andra specialskolor för barn med språksstörning. Jag vill gärna höra om era erfarenheter med språksskolor!  Det är en stor omställning!

    Inbox går jättebra om man inte vill skriva på trådet!

  • Svar på tråden Hällsboskolan för barn med språksstörning
  • Sat 4 Mar 2023 08:41
    #1

    Hej!
    Ser att du inte fått svar - men har din son börjat skolan? Vad tycker ni?
    Vi bor i Norge, men är på väg mot Sverige/Stockholm. Äldste sonen har språkstörning (DLD eller SSV kallas det här) och får en del stöd på skolan. Jag känner en viss oro inför en flytt till ett 'nytt' land, och att han inte ska få det stödet han behöver. 

  • Wed 13 Mar 05:09
    #2

    Hej
    Jag har nu samma funderingar som du då vår son antagen från ht24 men jag precis som du hittar ingen info än den officiella. Känner viss oro om det ska fungera och om det är så bra som det framställs. Min son har språkstörning men ingen annan diagnos och är väldigt social och kompisar är viktig del i skolan för honom. Vad har ni för erfarenhet?
    Mvh//Lina

Svar på tråden Hällsboskolan för barn med språksstörning