• lindaandersson255

    Islams värderingar är vackra

    Vi bortser från allt extremt och jämför ett muslimskt par och ett svenskt par.
    Den muslimska kvinnan täcker sig själv inför andra män, men när det kommer till hennes egna man tar hon av sig slöjan och visar sitt finaste "jag". Är inte det en rätt fin tanke? Svenska par gör lite tvärtom, en myskväll med pojkvännen slutar med mjukisbyxor, hästsvans och inget smink. Medan en fest/shoppingrunta slutar i en modeshow. Vad är sundast? Vad är för-och nackdelarna med "muslimer som gör sig snygga för sin man" och "svenskar som gör sig snygga för världen"?

  • Svar på tråden Islams värderingar är vackra
  • MallaL

    Varför täcker sig inte den muslimske mannen för världen och visar sitt finaste jag bara för kvinnan?

  • Kiiaan

    I Islam finns det heller inte något "tills döden skiljer oss åt" Är man gifta tills man dör så förblir man gifta i paradiset också. Så i Islam är det ett evigt band mellan man och hustru. Något väldigt vackert.

  • Kiiaan
    MallaL skrev 2014-08-13 22:27:34 följande:

    Varför täcker sig inte den muslimske mannen för världen och visar sitt finaste jag bara för kvinnan?


    Finns en klädkod för både män och kvinnor i Islam. Studera istället för att lyssna på media är mitt råd.
  • lindaandersson255
    MallaL skrev 2014-08-13 22:27:34 följande:

    Varför täcker sig inte den muslimske mannen för världen och visar sitt finaste jag bara för kvinnan?


    Tycker inte det spelar någon roll vem av de som täcker sig. Skulle männen täcka sig skulle inte kvinnorna ha något att spana in på, så lika gärna kan det vara tvärtom. Inte alls ojämställt
  • MallaL
    Kiiaan skrev 2014-08-13 22:32:14 följande:

    Finns en klädkod för både män och kvinnor i Islam. Studera istället för att lyssna på media är mitt råd.


    Lyssna på media? Jag kan se och tänka själv.
  • bergslagstrollet

    I Islam handlar slöjan om att kvinnan inte ska väcka lustar hos främmande män. Det finns en tendens nuförtiden att svänga sig med fnoskler som att det handlar om att uttrycka sin "identitet" men det är bara bullshit. I grund och botten handlar det om att kvinnan är ett offer som behöver skyddas från främmande mäns okontrollerade lustar som de tydligen inte alls kan rå för. Prova att springa utan slöja i Iran och se vad deras sedlighetspolis tycker om det. Folk får annars klä sig hur de vill för min del men kom inte och påstå att det skulle finnas någon "vacker värdering" till grund för det.

  • lindaandersson255
    bergslagstrollet skrev 2014-08-13 22:47:05 följande:

    I Islam handlar slöjan om att kvinnan inte ska väcka lustar hos främmande män. Det finns en tendens nuförtiden att svänga sig med fnoskler som att det handlar om att uttrycka sin "identitet" men det är bara bullshit. I grund och botten handlar det om att kvinnan är ett offer som behöver skyddas från främmande mäns okontrollerade lustar som de tydligen inte alls kan rå för. Prova att springa utan slöja i Iran och se vad deras sedlighetspolis tycker om det. Folk får annars klä sig hur de vill för min del men kom inte och påstå att det skulle finnas någon "vacker värdering" till grund för det.


    Det är inte detta jag ville lyfta fram med tråden. Jag menar inte ens att kvinnan bör ha slöja. Utan jag ville lyfta fram " i islam gör kvinnan sig vacker för sin man" och "i Sverige gör kvinnan sig vacker för världen"
  • bergslagstrollet
    lindaandersson255 skrev 2014-08-13 22:52:04 följande:
    Det är inte detta jag ville lyfta fram med tråden. Jag menar inte ens att kvinnan bör ha slöja. Utan jag ville lyfta fram " i islam gör kvinnan sig vacker för sin man" och "i Sverige gör kvinnan sig vacker för världen"
    Då får du nog ändra titeln på tråden.
Svar på tråden Islams värderingar är vackra