• Äldre 14 Aug 06:07
    619 visningar
    2 svar
    2
    619

    symaskinshjälp?:)

    Hej! Jag är nybörjare och håller på att lära mig sy. Vilken symaskin ska ja välja? Nu vill ja inte ha till svar att ja ska köpa typ på coop, lidl eller så för ja är nybörkate, vill ha wn som håller. Tittat på huskvarna viking Rose. Eller singer heritage.. Vilken skulle ni välja? Kan ju inget om symaskiner ...

  • Svar på tråden symaskinshjälp?:)
  • Äldre 14 Aug 12:57
    #1

    Mitt första tips är att åka till en riktig symaskinsaffär. Var beredd att lägga typ 3500-4000 kr för en bra maskin.

    Jag har en Huskvarna Viking Emerald (tror jag), tror jag betalade 3800 kr. Det är inte den vanliga standarden utan den var dyrare för att den har funktioen "Nålläge nederst" (typ). Det innebär att när du stannar syningen så kommer nålen alltid att vara i tyget, vilket gör det smidigt om man ska sy något som ska snurras etc.

    Jag är inte nybörjare utan har sytt en del, främst efter att jag köpte maskinen och jag är jättenöjd med den.

  • Äldre 14 Aug 13:05
    #2

    När jag köpte symaskin förra året tittade jag på olika märken och köpte till sist en Janome för den gillade jag bäst efter att ha tittat och känt på lite olika. Husqvarna Viking Emerald verkade dock vara en storsäljare som alla försäljare sa var bra för nybörjare. Om du inte vill lägga så mycket pengar har de flesta symaskinsaffärer även begagnade symaskiner.

Svar på tråden symaskinshjälp?:)