• Anonym (Kanske 4 barnsmamma?)

    Åh tre barn men längtar efter en till, fler?

    Har tre barn, den minsta är bara 10 månader men jag är redan sugen på en till liten knodd =) Jag vet att min man inte vill ha fler då vi sagt det redan =( Men nu är jag sugen på en fjärde och jag vet inte hur jag ska få mannen att ändra sig? Problemet är också att vårat hus redan är för litet så då blir vi nog tyvärr tvugna att flytta. Nån fler i samma sits?

  • Svar på tråden Åh tre barn men längtar efter en till, fler?
  • Påven Johanna

    Varför ska du få mannen att ändra sig? Du kan väl lika gärna lugna dig ett tag och se om det är en känsla som är övergående eller som är av mer varaktigt slag. 

  • Anonym (Kanske 4 barnsmamma?)

    För att jag vill redan nu kanske? Då blir det inte så länge mellan barnen heller =)

  • Anonym (VillHa4)

    Hej.

    Känner igen mig i de du skrev..... Har tre redan.... Men har i flera år önskat mig ett till barn!

    Vet inte heller vad jag ska ta mig till!?! Börjar bli desperat!

  • Anonym (Kanske 4 barnsmamma?)

    Jobbigt är det, hur gammal är ditt yngsta barn då? Trodde då jag fick mitt tredje att jag skulle vara nöjd sen men suget efter ett till börjar bli jobbigt! Sen vet jag ju att jag kan vänta några år och sen försöka igen men det känns som en evighet =(

  • Anonym (***)

    Vad är det som gör att du vill ha fler?

    Om det innebär att ni måste flytta och mannen inte vill?

    Varför inte njuta av och engagera sig i de barn du redan har?

  • Anonym (3barnsmamma)
    Anonym (Kanske 4 barnsmamma?) skrev 2014-08-19 09:44:30 följande:
    Jobbigt är det, hur gammal är ditt yngsta barn då? Trodde då jag fick mitt tredje att jag skulle vara nöjd sen men suget efter ett till börjar bli jobbigt! Sen vet jag ju att jag kan vänta några år och sen försöka igen men det känns som en evighet =(
    vänta lite och känn sedan efter om du verkligen vill ha en till - jag har tre barn och har länge funderat på om vi ska satsa på en fyra eller inte - men det blir nog ingen fyra - av den anledningen att jag vill ha tid till alla barnen och deras aktiviteter - klart man klarar det även om man har fyra (eller fem) barn - men det blir svårare. 

    nu är din yngsta så liten, när de blir större är det ju fler aktiviteter, läxor för de stora etc - 
  • Anonym (Kanske 4 barnsmamma?)

    Jo nog vet jag det blir fler aktiviteter, läxor mm men jag kan inte hjälpa hur jag känner ;) 

  • Anonym (3barnsmamma)
    Anonym (Kanske 4 barnsmamma?) skrev 2014-08-19 09:52:16 följande:
    Jo nog vet jag det blir fler aktiviteter, läxor mm men jag kan inte hjälpa hur jag känner ;) 
    nä, klart man kan längta efter fler - men man måste också ätna praktiskt och ha möjlighet att ta hand om de barn man redan har! 
  • Anonym (VillHa4)

    Mina barn är 11,6,5 .... Har i 4 år kännt ett stort sug efter fler barn....

    Först ville killen att jag skulle skaffa ett bra jobb innan han ens ville fundera på fler....

    Sen tyckte han att vi bodde för trångt.... Nu har vi köpt en stor villa!

    Sen sa han åt mig att ta körkort . Nu har jag gjort de för 3 månader sen.....

    Nu säger han tyvärr hela tiden att han inte orkar ha fler barn

    Jag mår väldigt dåligt av den här situationen..... Vet varken ut eller in

  • Anonym (Kanske 4 barnsmamma?)

    Vi har nu insett av vi inte ryms i huset som vi har heller, så vi måste flytta hursomhelst. Sen tror jag inte mannen är omöjlig för han har verkligen älskat vara hemma med din yngste son =)

Svar på tråden Åh tre barn men längtar efter en till, fler?