• Ninni87

    Fler som ska gå ner i vikt? Start sommar/höst 2014

    Finns det fler här som tänkt ta tag i sin vikt nu i sommar/höst?

    Jag har ca 25 kg jag vill bli av med.
    Har tänkt börja 1 september med att köra strikt Modifast i åtminstone 3 veckor för att få en kickstart. Sen trappa upp maten genom att utesluta kolhydrater.

    Jag löptränar till och från men ska ta tag i det ordentligt och ut och springa 4 ggr i veckan. Mycket vardagsmotion som promenader med hund och barnvagn.

    Hade varit kul om vi blev ett gäng som peppar varandra :)

  • Svar på tråden Fler som ska gå ner i vikt? Start sommar/höst 2014
  • San

    Jag har precis börjat igen! Gick ner 22 kilo på ca 6 månader. Har dock haft en riktig svacka nu i ca 4 månader har inte tränat något och ätit dåligt. Började förra veckan, med matlådor lunch och middag samt försöka få bort sötsuget igen. Jag har även beslutat att äntligen sluta röka!

    Den träningsformen jag har gjort är Indoor Walking och pass. Det där med löpningen har jag försökt men har ingen disciplin, jag stannar när jag är trött. Tips att orka?

    Jag är redo att bli peppad, nu kör vi! :)

  • Ninni87

    San: vad duktigt att gå ner 22 kg på 6 månader! Hur gjorde du då? Lycka till med rökningen också! Kan tänka mig att det är tufft att sluta.

    Har du tänkt fortsätta med indoor walking nu?

    Tycker också det är svårt att fortsätta springa ibland men efter första 2-3 veckorna gick det mycket lättare. Nu när det varit så varmt har jag sprungit inne och haft ngt peppade program igång på datorn, som biggest läser och aldrig mera fet. Ser man hur duktiga dem är så känns det lite lättare.

    Men nu är det dags att springa ute igen så hoppas det går lättare.

    Inflrmn: vad kul att du också vill hänga här :) har också ett barn som är strax över ett år. Hur har du tänkt köra med mat och träning?

  • San

    Tack! :) Alla pepp är bra pepp så Tack!!

    Det började med att jag började gå ut och gå med min hund på längre och längre promenader. Sedan gick jag ca 1 mil om dagen i några veckor samtidigt som jag gick på mycket Indoor Walking och Bodypump.

    Indoor Walking är en av det svettigaste och roligaste pass jag vet. För mig finns det inget stopp när jag står inne i lokalen på cykeln. Jag står där och tänker "gud vad pinsamt om jag skulle gå av cykeln och gå ut" Vilket då ledde till att jag alltid kämpade hårdare eftersom jag inte ville vara "den" som inte orkade. Passen brukar vara mellan 30 och 55 minuter långa vilket är perfekt. Bodypumpen gick jag mer sällan på eftersom jag får jätte ont i mina knän.

    Jag kommer definitivt fortsätta med Indoor Walking och det är verkligen något jag kan tipsa om. Kommer köra det ca 3-4 gånger i veckan som jag gjorde tidigare under min "duktiga" period.

    Önskade att jag var en löpare, det ser så härligt ut dock har jag inte den disciplinen utan jag behöver nästan någon som står och skriker på mig.

    All lycka till dig med löpningen! Du kommer fixa det galant!

     

  • lnflrmn

    Jag har just nu lite astmaproblem, så jag klarar inte motionsdelen så bra. Jag tränar lite utfall, planka och lite med hantlar hemma. Maten har jag tagit tag i, minskat på fettet och sockret. Planerar maten noga, ser till att allt finns hemma - allt för att inte äta det onyttiga, för att jag känner att jag inte hinner. Jag känner redan att jag mår bättre, hoppas att det händer ngt på vågen snart. Men, jag väger mig inte ännu. Försöker hålla mig i någon vecka till :)

  • mel

    Jag började för tre veckor sen med att räkna kalorier och har nu gått ner 6 kg endast med att räkna kalorier ,funderar också på att träna hemma men vet inte riktigt hur ,någon som har tips på inomhus träning ?:)

  • lnflrmn

    Igår kom min man hem med massa goda ostar och kex, och kvällsmaten blev räkor m aioli och bröd typ. Nu har jag bett honom att hålla detta till en dag i veckan, helst mindre. Jag vill ju "äta gott" på ett annat vis nu :) Men samtidigt vill jag kunna äta av allt, på ett normalt sätt. Jag har redan märkt att min hy blivit bättre, vilket jag är glad för. Den har aldrig varit dålig, men mycket pormaskar den senaste tiden - kanske värmen också.

    Tänkte väga mig imorgon, men jag har minst 20 kg som ska bort. Gärna 35..

  • Ninni87
    San skrev 2014-08-15 22:56:44 följande:

    Tack! :) Alla pepp är bra pepp så Tack!!

    Det började med att jag började gå ut och gå med min hund på längre och längre promenader. Sedan gick jag ca 1 mil om dagen i några veckor samtidigt som jag gick på mycket Indoor Walking och Bodypump.

    Indoor Walking är en av det svettigaste och roligaste pass jag vet. För mig finns det inget stopp när jag står inne i lokalen på cykeln. Jag står där och tänker "gud vad pinsamt om jag skulle gå av cykeln och gå ut" Vilket då ledde till att jag alltid kämpade hårdare eftersom jag inte ville vara "den" som inte orkade. Passen brukar vara mellan 30 och 55 minuter långa vilket är perfekt. Bodypumpen gick jag mer sällan på eftersom jag får jätte ont i mina knän.

    Jag kommer definitivt fortsätta med Indoor Walking och det är verkligen något jag kan tipsa om. Kommer köra det ca 3-4 gånger i veckan som jag gjorde tidigare under min "duktiga" period.

    Önskade att jag var en löpare, det ser så härligt ut dock har jag inte den disciplinen utan jag behöver nästan någon som står och skriker på mig.

    All lycka till dig med löpningen! Du kommer fixa det galant!

     


    Du har också hund. Hundpromenader och med barnvagn är super! Går också gärna långa promenader men för tillfället vill dottern bara springa själv så är inte så lätt.

    Låter som bra pass. Kul att du hittat en träningsform du tycker om :) Själv avskyr jag att cykla.

    Ska faktiskt bli skönt att komma igång igen med löpningen. Först måste jag investera i ett par ordentliga skor sen kör vi :)
  • Ninni87

    Inflrmn: låter toppen med den träningen du gör :) kör du hemma då?

    Visst är det svårt när mannen handlar hem goda saker.

    Har sagt till honom att va hård mot mig när jag börjar med pulvret, ska inte äta ngt annat oavsett vad han äter :p

    Sen när jag går över till riktigt mat igen har jag också tänkt ha EN dag i veckan då man kanna ngt gott.

    Spännande att du ska väga dig. Du får uppdatera sen :)

  • Ninni87
    mel skrev 2014-08-15 23:35:48 följande:

    Jag började för tre veckor sen med att räkna kalorier och har nu gått ner 6 kg endast med att räkna kalorier ,funderar också på att träna hemma men vet inte riktigt hur ,någon som har tips på inomhus träning ?:)


    Vad duktigt! Är ju jättebra. Hur många kalorier äter du på en dag?

    Finns massa olika videos med träning du kan göra hemma. Själv gillar jag aerobics. Sen kan du köra med pilatesboll, är jobbigare än man tror. Hantlar kan man också träna med hemma.
Svar på tråden Fler som ska gå ner i vikt? Start sommar/höst 2014