• Anonym (En som behöver råd)

    Filma sexet eller ha trekant

    Hejsan! Jag är just nu sjukt kluven. Min sambo skickade mig ett meddelande idag ang vårat sexliv och jag känner mig väldigt ställd. Innan jag fortsätter så ska jag dra kort om mig. När det kommer till sex så visst kan jag vara kåt och vilja ha sex ibland (det går i perioder) men egentligen i grund och botten så HATAR jag att ha sex! Varför ver jag inte jag tycker helt enkelt inte om de bara men älskar att vara snygg!

    Nu har alltså min sambo gett mig önskemål och att filma när vi har sex? Min första fundering är av vilken orsak? Hade jag varit kåt och så hade jag kanske gått med på det i stunden men inte bara svarat ja över sms..?!?

    Andra önskan var att ha 3 kant. Det vet jag däremot inte om jag är så sugen på. Nu kanske jag låter gammal och så men jag tycker att sex är en "privat" grej som man gör i kärlekssyfte inte bara för att ha sex (vi bor ju tillsammans?)?

    Det sista då? Hur ska jag förklara för han på ett trevligt sätt utan att det ska bli en känsla över att vi alltid gör som jag vill? Är jag taskig mot han om jag bara nekar? Hur ska jag göra? Borde jag bjuda han på detta?

    I really need help!

  • Svar på tråden Filma sexet eller ha trekant
  • lykantrophona

    Ni borde prata igenom det här ordentligt ansikte mot ansikte, känner jag.
    Jag kan tycka att trekanter är inget man gör halvhjärtat. Då ökar risken att det uppstår problem med osäkerhet, svartsjuka... som kan förstöra för er. Ni har också den tredje personen att ta hänsyn till - ingen vill bli inbjuden som gäst och sedan se er bråka för att sexet inte blev "rätt".

    Om du inte gillar att ha sex, och han gillar att ha sex, då måste ni lösa det på något vis. För dem flesta är sex inte bara kul, utan även ett behov. Men ni måste prata ordentligt, utan ordentlig kommunikation så kommer ni nog ingenvart.

    T ex, varför vill han filma? Planerar han att spara filmen?

  • Anonym (En som behöver råd)
    lykantrophona skrev 2014-08-15 17:37:43 följande:

    T ex, varför vill han filma? Planerar han att spara filmen?


    Jag har ingen aning och jag vet ingenting
  • lykantrophona
    Anonym (En som behöver råd) skrev 2014-08-15 17:45:15 följande:
    Jag har ingen aning och jag vet ingenting
    Vad sägs om att FRÅGA? Jag menade inte att du skulle vara tankeläsare, utan detta var exempel på frågor att ställa till din partner.

    Herregud, vissa par behöver lära sig att kommunicera...
  • Anonym (Problem?)

    Om du på riktigt hatar att ha sex har du grava problem med dig själv och borde söka professionell hjälp för det. I övrigt kan man absolut filma och fota och tycka det är roligt. Jag ser inga som helt problem med det, Det är ju inget som behöver spridas till andra.

  • Anders 386

    Är du inte bekväm med hans önskemål så finns inget annat att göra än att säga nej. Det är väl inget stort problem? Alla vill väl massor av saker o har massor av fantasier som inte blir verklighet? Borde inte vara nåt problem för din partner....

    Grundinställningen i livet måste ju vara att njuta av sånt man njuter av, inte gå med på saker för att tillfredsställa andra. Det han föreslår är ju också att gå lite längre än ett "normalt" sexliv. Man kan knappast förvänta sig att partnern ska ställa upp, bara hoppas.

  • Anonym (Trist)

    "jag tycker helt enkelt inte om de bara men älskar att vara snygg!"

    Så ytterst tråkigt det lät. Du visar  på att fördomen att snygga tjejer är trista i sängen. Har du berättat för din kille att du ogillar sex? 

  • Anders 386
    Anonym (Trist) skrev 2014-08-19 16:59:55 följande:

    "jag tycker helt enkelt inte om de bara men älskar att vara snygg!"

    Så ytterst tråkigt det lät. Du visar  på att fördomen att snygga tjejer är trista i sängen. Har du berättat för din kille att du ogillar sex? 


    Den där fördomen har du nog själv hittat på. Det är väl inte så troligt att snygga tjejer skulle vara tristare i sängen? Det är bara skitsnack från dom som inte själva är så snygga eller dom som önskar sig en snyggare partner.
  • Anonym (samba)

    ställ inte upp, vägra om det känns fel. Han kanske tycker att han vill "piffa" upp sexlivet

    Men för dig som tycker det är privat och personligt att ha sex säg nej, troligen kommer filmen göra att den  psykiska privata sfären ni haft bryts i dina ögon och trekant. jag skulle avråda .  prata igenom det först , stå på dig

    Båda måste vilja samma sak. Han verkar vara ute efter mera rak sex,medan du vill ha det mera intimt med en person

  • Anonym (samba)

    Den romantiska kärleken med sex med en person och stora känslor har varit på väg ut länge

    In kommer den sexuella friheten och inget fel i det. Det var 60 talets svar på att inte förneka eller skämmas för sina sexuella känslor utan leva lite friare och att inte skämmas för sin kropp eller lust

    Under lång tid var den sexuella friheten total jag var själv 12 år 1971 när det inträffade. Före dess fanns det många tabun man inte talade om som sex, sorg, homosexuella, och hur kroppen fungerade.

    Idag 40 år senare har det i stället satsats väldigt mycket på det rent sexuella , njutningen av en massa teknik , olika konstellationer som 3 kanter, 4 kanter , 8 kanter, 6 , 69 och allt vad det kallas

    När man själv vill komma någon annan nära och på ett fint sätt närma sig personen och ser sex som en privat sak kan det direkta anonymsexet vara en orsak till olust . Man tycker inte om sex längre.

    Killen som i detta fallet kan föreslå rak sex för att få det att komma loss. Men det är fel metod

    Vi måste åter igen koppla ihop kropp och själ inte som nu bara ta till njutning och kropp och begrava känslorna .  Vi behöver komma nära vad vi själva känner och vill

    Till exempel fester. Att inte gå på festen "Ville" med sin nye tjej är på om man blir ledsen för att Ville gjorde slut . Inte ställa upp på saker vi inte vill

    Som par behöver vi behöva beröra varandra till kropp och själ.Först då kan vi koppla av sexuellt. Men filmen kan komma i orätta händer

Svar på tråden Filma sexet eller ha trekant