• whydoyoucare

    privatlån till handpenning?

    Vet någon om/vart man kan söka privatlån på cirka 200 000kr? Pengarna behövs till handpenning för att kunna ta lån på lägenhet. Läget är ganska kritiskt.

  • Svar på tråden privatlån till handpenning?
  • ammela

    Vi tog på ca 100.000 när vi köpte hus, så ja det går men det gäller nog att ha bra kontakter på banken för att det ska fungera, många som nog får nej på det. Hoppas ni får igenom det!

  • whydoyoucare
    ammela skrev 2014-08-15 19:12:47 följande:

    Vi tog på ca 100.000 när vi köpte hus, så ja det går men det gäller nog att ha bra kontakter på banken för att det ska fungera, många som nog får nej på det. Hoppas ni får igenom det!


    Personen som behöver ta lån har bet. Anmärkning så lån hos vanlig bank går inte tyvärr. Hos Bluestep kan personen låna 1,5 milj om handpenning på 200 000kr finns. Men handpenningen finns inte så jag undrar om det finns något företag som ger privatlån till en person med bet. anmärkning..

    Tack!
  • whydoyoucare
    ITpappan skrev 2014-08-15 19:25:19 följande:

    Galet. Om du inte har handpenning ska du ju inte ta lån


    Nej men nu är läget akut. Hyresrätter är inte så stort alternativ då betalnings anmärkningen står ivägen.

    Lånet på handpenningen behövs, om det är smart eller ej är en annan fråga.
  • zZzZz

    Tveksamt ni hittar det, samt om någon tar ytterligare lån, och sen ska ta bolån så kan dom neka för dom tycker personen är för "skuldbelagd" med mera lån och inte har möjlighet att betala bolånet...

  • lejon112

    Hej! om det fortfarande är aktuellt har jag kommit över denna sida när jag skulle ta lån, lånsidor.se. Där kan man se alla långivare om man klickar på Stora lån uppe till höger

Svar på tråden privatlån till handpenning?