• Anonym (Längtar)

    Kom och obsessa över symptom! BIM 21/8

    Jag har gjort IVF (FET) utan hormoner och återfört ett femdagars embryo. Det var redo att direkt kläckas och fästa vid livmodern. Det är nu tre dagar sedan och jag blir redan galen av väntan! Igår mådde jag riktigt illa och fick lite hopp pga det. Idag mår jag inte illa.. Kanske mer en allmän blä-känsla. Har dock varit onormalt törstig idag och torr i munnen. Igår kände jag även vid flera tillfällen en pulserande, nålsticks-smärta på högra sidan av livmodern/pubisområdet. Är förmodligen inbilsk, men kan inte låta bli. Jag vill det här så otroligt mycket!

    Finns det andra som känner efter och letar symptom? Välkommen hit i så fall! Spelar ingen roll om du gjort ivf eller försöker på vanligt sätt!

  • Svar på tråden Kom och obsessa över symptom! BIM 21/8
  • Anonym (Längtar)

    Mår återigen illa! Men vet inte hur hoppfull jag ska våga bli pga det. Känner inget från livmodern idag...

  • ankilarsson32

    Hej!

    Jag satte in en 6-dagars blastocyst i onsdags och döm om min förvåning om det kom ett suuuupersvagt plus i morse. Men är ju skitskraj att det är ett sånt där plus som försvinner om nån dag och sen får man tidigt missfall. Det hände mig förra försöket, men då var det en 3-dagars färsking dom satte in. Har inte haft några som helst symptom förutom att jag igår efter kvällsmaten fick ett diffust illamående som inte gav sig. och idag är jag bara inte sugen på nånting, men inte illamående.
    Hur mår du nu?

  • Anonym (Längtar)
    ankilarsson32 skrev 2014-08-18 13:26:32 följande:

    Hej!

    Jag satte in en 6-dagars blastocyst i onsdags och döm om min förvåning om det kom ett suuuupersvagt plus i morse. Men är ju skitskraj att det är ett sånt där plus som försvinner om nån dag och sen får man tidigt missfall. Det hände mig förra försöket, men då var det en 3-dagars färsking dom satte in. Har inte haft några som helst symptom förutom att jag igår efter kvällsmaten fick ett diffust illamående som inte gav sig. och idag är jag bara inte sugen på nånting, men inte illamående.

    Hur mår du nu?


    Hej och stort grattis! Jag är faktiskt i samma sits då jag också testade imorse med ett svaaagt plus som resultat! Vågar inte riktigt tro det än dock, ska testa igen imorgon. :) jag har lite halsbränna. Men mår annars bra. Har också lite ont i nedre delen av ryggen.
  • ankilarsson32

    Men vad kul! Jag tappade hoppet imorse när mitt test från testlagret såg ut såhär. Bara liten stegring sen i söndags. Sju dagar efter återföring. Är jag nojig?

  • Anonym (Längtar)
    ankilarsson32 skrev 2014-08-20 16:17:52 följande:

    Men vad kul! Jag tappade hoppet imorse när mitt test från testlagret såg ut såhär. Bara liten stegring sen i söndags. Sju dagar efter återföring. Är jag nojig?


    Jag tycker de billiga testen tar lång tid på sig att bli starkare, har du testat nåt annat? Dessutom så är det ju väldigt tidigt än :) Hur mår du idag?
  • Anonym (Längtar)

    De här testen tig jag imorse på bim. Clearblue är ju jättestarkt, medan den billiga stickan är relativt svag!

  • ankilarsson32

    Hej,

    Det här tog jag nu! Börjar ana oråd, cb ser likadant som ett jag tog i måndags och testlagret var samma som igår...hmmm

    Men ditt cb ser jätebra ut!

  • Anonym (Längtar)
    ankilarsson32 skrev 2014-08-21 08:10:32 följande:

    Hej,

    Det här tog jag nu! Börjar ana oråd, cb ser likadant som ett jag tog i måndags och testlagret var samma som igår...hmmm

    Men ditt cb ser jätebra ut!


    Förstår din oro, har också varit med om ett tidigt missfall. Dock tror jag inte att det behöver vara någon fara med dina test. Du kanske bara har lite lägre halt hormon, det kan man ha och ändå vara i normalspannet! Men fortsätt testa så blir det säkert starkare snart. Du har inte haft någon blödning eller annat som tyder på att det är något som är fel?
    ankilarsson32 skrev 2014-08-21 08:13:15 följande:

    Om jag tänker rätt hade vi återföringen samma dag. Coolt!


    Det stämmer! Jätteroligt! Hoppas det går bra för oss båda nu!!
  • ankilarsson32

    Hej igen!

    Ja jag ska försöka lugna mig. Har inte haft någon blödning, men har som lite mensvärk. Lägger in en bättre bild på dagens cb...det är ju inte så svagt men det stör mig att det ser likadant ut som i måndags. Och att jag inte känner mig det minsta gravid. Gör du?

Svar på tråden Kom och obsessa över symptom! BIM 21/8